دعوت از محمدحسین کنعانی‌زادگان پایانی بر یک علامت سوال بزرگ پیش از آغاز آخرین اردوی ملی بود.

پایان یک حاشیه؛ کنعانی و یزدانی هم‌تیمی شدند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، دراگان اسکوچیچ سرمریی تیم ملی فوتبال ایران در فهرست جدید خود برای دو بازی مقابل عراق و امارات از تمامی نفرات شاخص برای این دیدار دعوت به عمل آورده و همچنین با انتشار یک فهرست ذخیره پنج نفره نشان داده که تا چه اندازه تیم ملی فعلا از نظر مهره غنی است و چه رقابتی برای حضور در جام جهانی بین ستاره های فوتبال ایران وجود دارد.

فهرست تیم ملی در شرایطی منتشر شده که گفته می‌شد به دلایل مختلف ممکن است بازیکنانی مثل کریم انصاری‌فرد، احسان حاج صفی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیاوش یزدانی و حتی سردار آزمون در اردوی تیم ملی حاضر نباشند. به‌عنوان مثال سه بازیکن تیم آ ا ک یونان در روزهای فیفا بازی دارند و باشگاه چندان با حضورشان در تیم ملی موافق نبود اما اسکوچیچ از آنها دعوت به عمل آورده است. همچنین گفته می‌شد سیاوش یزدانی به دلیل گفتگویش در میکسدزون یکی از بازی های استقلال و محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل مسائل مربوط به انتشار یک فایل صوتی به تیم ملی دعوت نخواهند شد اما اسکوچیچ با دعوت از همه این بازیکنان جدیت خود را برای دو دیدار حساس آینده نشان داده است.

مهم‌ترین موضوع حاشیه ای در این بین، دعوت از محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع ثابت تیم ملی‌ است که در عضویت تیم الاهلی قطر است و امشب پس از انجام مسابقه خود مقابل الریان به همراه شجاع خلیل زاده و البته سعید عزت‌اللهی هافبک تیم الغرافه به ایران باز خواهند گشت. او در شرایطی مجوز حضور در اردوی تیم ملی را به دست آورده که مجموعه تیم ملی زیر فشار شدیدی برای عدم دعوت از این ستاره خط دفاعی تیم ملی در سال های اخیر بود؛ بازیکنی که از نظر فنی شایستگی های غیرقابل انکاری داشته و بی دلیل نیست که از دوره کارلوس کی‌روش در زمره مدافعان فیکس تیم ملی قرار گرفته است.

 

در ماه گذشته مباحث مختلفی از سوی ناظران و هواداران منتشر شده و عده ای فایل صوتی انتسابی را به منزله پایان کار این بازیکن در تیم ملی تلقی کردند اما همانطور که اسکوچیچ در برنامه ورزش و مردم اعلام کرد، به نظر می‌رسید که او از خطای این مدافع تیم ملی گذشته و برای بازی های آینده روی وی حساب کرده است؛ اگرچه حالا مجید حسینی که در لیگ ترکیه به ثبات لازم رسیده می‌تواند جایگاه کنعانی و البته شجاع را تهدید کند.

در این بین باید از سیاوش یزدانی هم نام برد که در خلال روزهای بین دو اردو دو خطای رفتاری داشت؛ ابتدا گفتگو درباره اینکه چرا در تیم ملی فیکس بازی نمی‌کند و اینکه سرمربی تیم ملی به بازی او علاقه ندارد و دوم انتشار توییتی کنایه آمیز علیه محمدحسین کنعانی‌زادگان که این رفتاری است که از یک بازیکن تیم ملی با توجه به اینکه آنها در یک زندگی اردویی قرار است با هم تمرین کنند و از یک هوا نفس بکشند، کار غیر معمولی تلقی می‌شود.

هر دوی این بازیکنان فعلا از تیغ حذف در امان هستند و به واسطه کیفیت فنی‌شان برای بازی های آینده ملی به خط شدند اما چه خوب است که همه قدر و قیمت پیراهن باارزش ملی را دانسته و در آینده با مسئولیت بیشتری رفتار کنند، حرف بزنند و همانطور که درون زمین با صلابت نمایش می‌دهند، در بیرون از زمین هم بازیکنی در استاندارد برگزیده ملی باشند.

در شرایطی که فوتبال ایران بی صبرانه منتظر خبر مسرت بخش صعود به جام جهانی است این مسئولیت به مراتب بالاتر هم می‌رود و کلیه بازیکنان باید نسبت به آنچه که انجام می‌دهند نهایت وسواس را به خرج بدهند تا با رفتار های آماتور تیم ملی و سرمربی را زیر فشار افکار عمومی بابت انتخابشان نبرند.