مهدی شیری تا این جای رقابت های لیگ برتر توانسته عملکرد خوبی در فولاد خوزستان داشته باشد و رضایت کادرفنی را جلب کند.

شیری چگونه جای حردانی را پر کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان یکی از فعال ترین تیم های لیگ برتر در نقل و انتقالات زمستانی بود؛ قرمزپوشان خوزستانی که قصد داشتند برای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تیم خود را به بهترین شکل ممکن تقویت کنند، برای این منظور تلاش زیادی انجام دادند و بازیکنان متعددی را به خدمت گرفتند.
یکی از نقل و انتقالات جالب در فولاد در پست دفاع راست اتفاق افتاد؛ جایی که آنها در ازای گرفتن آرش رضاوند و عارف آقاسی، مدافع راست جوان و دونده خود را به استقلال دارند. صالح حردانی یکی از خریدهای خوب استقلال در نیم فصل محسوب می شود که عملکرد خوبی هم داشته است اما نقطه قابل توجه این است که جانشین حردانی در فولاد اجازه نداده جای خالی مدافع راست کنونی استقلال به چشم بیاید!
فولادی ها در نیم فصل برای پر کردن جای خالی حردانی، بلافاصله بعد از جدایی مهدی شیری از پرسپولیس او را به خدمت گرفتند. شیری از نیم فصل دوم برای فولاد به میدان رفته و توانسته عملکرد خوبی داشته باشد؛ حتی مقایسه میان عملکرد شیری در فولاد و حردانی در استقلال نیز رضایت جواد نکونام را از عملکرد مدافع راست باتجربه تیمش به خوبی نشان می دهد.
بر اساس آماری که سایت یازده ارائه کرده مهدی شیری در نیم فصل دوم روی 3 گل تیم فولاد خوزستان تاثیر مستقیم ارائه داده و در دقت پاس و تعداد قطع توپ هم بر اساس آمار موفق تر از حردانی عمل کرده است.
مهدی شیری از ابتدای نیم فصل دوم یک گل برای فولاد زده و دو پاس گل برای هم تیمی هایش ارسال کرده است. این در حالی است که حردانی در استقلال نتوانسته گلی بزند و فقط یک پاس گل آنهم در دربی پایتخت برای یارانش مهیا کرده است.
از نظر دقت پاس شیری و حردانی تقریبا 70 درصد موفق بودند و توانسته اند به خوبی توپ را به هم دسته های خود برسانند اما در صدم درصد می شود گفته که شیری موفق تر عمل کرده است.

در بحث تکل های موفق حردانی آمار بهتری از شیری دارد؛ مدافع راست استقلال بیش از دو تکل موفق در هر بازی داشته و این در حالی است که شیری در هر بازی به طور میانگین 1.03 تکل موفق روی پای بازیکنان حریف زده است.
در قطع توپ اما بازهم شیری شرایط بهتری از حردانی دارد؛ شیری 4.82 قطع توپ در هر بازی را برای تیمش انجام داده و حردانی 4.79 قطع توپ را ثبت کرده است.
اگرچه این دو ستاره در پست دفاع راست که هردو از بهترین های این پست در ایران هستند، برای فولاد و استقلال خوش درخشیده اند و بسیاری از هواداران را راضی نگه داشته اند، اما نکته قابل توجه این است که جواد نکونام و فولادی ها راضی تر از هر کادری به نظر می آیند. فولاد دفاع راست خوبش را در نیم فصل از دست داد و در عوض دو بازیکن مطرح از استقلال گرفت؛ با اینکه پیش بینی می شد جای خالی حردانی به چشم بیاید اما مهدی شیری نگذاشت چنین اتفاقی رقم بخورد و با بازی های خوبش نشان داده همچنان یک مدافع راست توانمند در فوتبال ایران است.