خوان لاپورتا اطمینان داد که آینده بارسلونا با فروش بخشی از دارایی‌های باشگاه به خطر نخواهد افتاد.

قول لاپورتا به هواداران؛ آینده بارسا در خطر نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا در شرایط بد اقتصادی قرار داشت ولی خوان لاپورتا، رئیس باشگاه، در دو ماه گذشته با طرح‌های اقتصادی ویژه خود توانسته شرایط را تا اندازه‌ای بهبود ببخشد. بارسلونا 25 درصد از حق پخش بازی‌های خود را فروخت و دو روز پیش نیز 24.5 درصد از بارسا استودیو را به ارزش 100 میلیون یورو واگذار کرد تا در مجموع بیش از 500 میلیون یورو درآمدزایی کند. این مبلغ تا حدی کمک خواهد کرد بارسا بتواند خریدهای جدید خود را ثبت کند و برای جذب چند بازیکن دیگر نیز اقدام کند.

خوان لاپورتا در مصاحبه با نیویورک تایمز و در مورد فعال شدن اهرم اقتصادی سوم بارسلونا گفت:« صادقانه بگویم که ترجیح می دادم از اهرم اقتصادی سوم استفاده نکنیم ولی مجبور شدیم. برای ثبت بازیکنان جدید و نیز انجام خریدهای دیگر، نیاز به فروش بارسا استودیو بود. از شرایط فعلی راضی نیستم ولی باید این کار را انجام می دادیم.»

لاپورتا ادامه داد:« مردم تصور می کنند با فروش دارایی‌های باشگاه، آینده بارسلونا به خطر خواهد افتاد اما اینطور نیست. من مدیری هستم که حساب شده ریسک می کند. در دوره اول ریاستم، سطح انتظارات را بالا بردیم و موفق هم شدیم. بارسلونا در سراسر دنیا 400 میلیون هوادار دارد و آنها دوست دارند تیم محبوب‌شان بار دیگر برای فتح جام‌های بزرگ رقابت کند. ما این شور و اشتیاق را به آنها بر می گردانیم.»

جدایی احتمالی فرانکی دی یونگ:« فرانکی دی یونگ با ما قرارداد دارد و بارسلونا باشگاهی است که به قراردادی که با بازیکن می بندد، پایبند می‌ماند. من سبک بازی دی یونگ را بسیار دوست دارم و او را بازیکنی باکیفیت می دانم. اصراری برای جدایی او نداریم.»

بازگشت لیونل مسی به بارسلونا:« من یک بدهی معنوی بزرگ به مسی دارم. دوست دارم برای سال های پایانی فوتبالش به بارسلونا برگردد و با پیراهن آبی‌اناری بازنشسته شود.»