این روزها حواشی رابطه دولت و صداوسیما بیش از هر زمان دیگری است. به‌ خصوص پس از جلوگیری از پخش زنده برنامه‌های «جهان‌آرا» و «ثریا» که به تریبونی یک‌سویه علیه دولت تبدیل شده‌ بود.

مشکل دولت با صدا و سیما چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 همزمان با انتشار خبر جلوگیری از پخش زنده این برنامه‌ها البته دولتی‌ها به‌ویژه حسام‌الدین آشنا متهم شدند که در این تصمیم‌گیری نقش داشته‌اند. با این حال واعظی گفته است که دولت مشکلی با رییس صداوسیما ندارد. او درحاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران همچنین تاکید کرد که «روابط‌مان با آقای علی‌عسگری در دولت بسیار خوب است. ما کارکنان و مجموعه عظیم صداوسیما در سراسر کشور را از خود می‌دانیم و هیچ مشکلی نیز با آنها نداریم، اما متاسفانه تعدادی افراد سیاسی که اندک هم هستند طی 10 الی 15 سال گذشته برخی سمت‌های کلیدی صداوسیما را گرفته‌اند، تلاش و فکر می‌کنند که اگر کسی سمتی دارد، باید بر اساس تفکر و حزب متبوع آن فرد با او برخورد کند.»
رییس دفتر رییس‌جمهوری همچنین با اشاره به اینکه صداوسیما، رسانه‌ای ملی است و باید متعلق به کل نظام و کشور باشد، تاکید کرد: باید همان‌طور که برای سایر قوا و نهادها بسته رسانه‌ای پخش می‌شود با قوه مجریه نیز همین‌گونه رفتار شود. در روزهای اخیر برخی چهره‌های فعال در فضای مجازی و رسانه‌ای مخالف دولت مدعی شدند که دولت، صداوسیما را برای پخش بسته‌های رسانه‌ای این نهاد تحت فشار گذاشته است. واعظی دیروز به ادعای وحید یامین‌پور، مجری نزدیک به جبهه پایداری تلویزیون که مدعی شده‌ بود دولت در مکاتبه‌ای خواستار مسدود شدن صفحه شخصی‌ او شده نیز پاسخ داد و گفت: «این آقا فکر می‌کند کارهایی را که خودشان و دوستان‌شان در زمان دولت قبل انجام می‌دادند، دولت فعلی انجام می‌دهد که این موضوع کذب محض است و نه در دوران من و نه در دوران فعلی وزارت ارتباطات این اتفاق نیفتاده است.»