رسانه های اسپانیایی موافقت سنای آمریکا با محدودیت اقدام نظامی ترامپ علیه ایران را بازتاب دادند و اعلام کردند سنای این کشور پنهان کاری های ترامپ را متوقف کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نشریه ال پائیس با تیتر "موافقت سنا با محدودیت اقدام نظامی ترامپ علیه ایران" در نسخه دیجیتالی و هم در نسخه چاپی خود به این موضوع پرداخت و نوشت سنای آمریکا لایحه ای را به تصویب رساند که رئیس جمهوری را وادار می کند مجوز علنی کنگره را پیش از فرمان حملات آینده به ایران اخذ کند.
نشریه آ.ب.ث نیز این خبر را تحت عنوان "تصویب ممنوعیت حمله جدید ترامپ به ایران" چاپ کرد اما در تیتر دوم "هنوز دلایل روشنی برای ترور سلیمانی اعلام نشده" را نیز به آن اختصاص داد و ذیل آن با انتشار عکسی از سردار سلیمانی نوشت که دلیل اصلی مانور کنگره برای محدود کردن قدرت نظامی رئیس جمهوری، فرمان قتل ژنرال ایرانی توسط ترامپ بود.
بر اساس این گزارش، دلایل تصمیم قتل این ژنرال نامشخص است زیرا ترامپ در آغاز گفت که او قصد داشت سفارت آمریکا در عراق را بمباران کند و بعدها در یک سخنرانی انتخاباتی تعداد سفارتخانه ها را به ۴ مورد بالا برد. پمپئو نیز همین روایت را در باره دلیل قتل این ژنرال اعلام کرد.
نشریه لاوانگواردیا با تیتر "سنای آمریکا مخفی کاری ترامپ در قتل سلیمانی را محکوم می کند" در این باره نوشت: "حمایت ۸ جمهوریخواه، به سنای آمریکا اجازه داد این لایحه را برای متوقف کردن ترامپ در برابر ایران تصویب کند. دلیل اتخاذ این اقدام عصبانیت ناشی از مخفی کاری کاخ سفید در انجام قتل گزینشی ژنرال سلیمانی در حمله ای بود که موجب مرگ المهندس نفر دوم شبه نظامیان شیعه عراق شد و البته دلیل دیگر نیز هراس از وقوع عملیاتی است که موجب درگیری وسیع تر شود.

به گزارش ایرنا، نشریه ونته مینوتوس (۲۰ دقیقه) در خبر خود با عنوان "سنای آمریکا ترامپ را به چالش می کشد" نوشت که کار سنا ضربه سختی به قدرت رئیس جمهوری به شمار می رود. حمایت سناتورهای محافظه کار از این لایحه قانونی به دلیل آشکار شدن عدم موافقت برخی جمهوریخواهان با سیاست ترامپ در برابر ایران به خصوص تصمیم وی برای قتل ژنرال ایرانی که در کشورش یک قهرمان به شمار می رود، از اهمیت بسیاری برخوردار است.