وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا روی همکاری مسکو با کشورهای ایران، ونزوئلا و سوریه تاثیری نخواهد داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزارت خارجه روسیه سه شنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم های آمریکا روی روابط مسکو با کشورهایی مانند ایران، سوریه و ونزوئلا تاثیر نخواهد گذاشت.
وزارتخانه یاد شده افزود: تدابیر محدود کننده آمریکا نمی تواند همکاری‌ ما با هیچ کشوری از جمله ونزوئلا، سوریه و ایران را تحت تاثیر قرار دهد. آمریکا با اعمال تحریم ها می خواهد خواسته‌های خود را به کل جهان تحمیل کند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: سیاست تحریم هایی آمریکا، نقض آزادی تجارت جهانی است که آمریکایی ها فقط از آن دَم می زنند و باعث افزایش تنش های بین المللی می شوند. زمان آن فرا رسیده که سیاستمداران امریکایی بدانند آنها از طریق فشار اقتصادی و نظامی به روسیه نه تنها به اهداف خود نمی رسند، بلکه باعث افزیش بحران روابط دوجانبه می شوند.

این بیانیه روسیه در پی اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در درج نام شرکت «روس‌ نفت تریدینگ» (از زیرمجموعه‌های شرکت روس نفت) در لیست تحریم های امریکا به دلیل نقض تحریم‌های یکجانبه کاخ سفید علیه ونزوئلا صادر شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکنون شرکت های زیادی را به دلیل همراهی نکردن با تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی کاخ سفید علیه کشورهای ذکر شده، هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

شفقنا