۱۰ موزه زیبای جهان که می‌توانید مجازی تماشا کنید + لینک

ده موزه بزرگ جهان را بدون سفر در این خبر ببینید+لینک
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حالی که بسیاری از موزه های مهم جهان به سبب شیوع ویروس کرونا درهای خود را به سوی علاقه‌مندان بسته‌اند، این قابلیت وجود دارد که در این روزها به‌صورت مجازی گشتی در برخی از زیباترین موزه‌ها و گالری‌های هنری جهان بزنید.
به گزارش ایسنا، علاقه مندان می توانند هزاران نقاشی، مجسمه، چیدمان و دیگر آثار تاریخی و هنری را حتی با کوچکترین جزئیات در این تورهای مجازی و به روش های گوناگون از ویدئوهای ۳۶۰ درجه ای تا تورهای مجازی کامل همراه با راهنمای صوتی تماشا کنند. 
در این تورهای مجازی می توانید به این آثار هنری بیش از هر زمان دیگری نزدیک شوید، حتی بیش از آن چه در دنیای واقعی امکان پذیر است. 
 موزه واتیکان در ایتالیا سالانه پذیرای پنج میلیون گردشگر است. حتی اگر به آثار هنرمندان نامداری چون«میکل‌آنژ» نیز خیلی علاقه‌مند نباشید، ساختمان این موزه خود یک اثر هنری فوق‌العاده است. راه پله‌های معروف این موزه که توسط «جوزپه ممو» طراحی شده به زیبایی در ساختمان موزه به پائین می‌پیچد و بازدیدکنندگان را به سمت خروجی موزه هدایت می‌کند. این موزه در سال ۱۵۰۶ میلادی توسط پاپ ژولیوس دوم بنیان نهاده شده است. 
برای تماشای تور مجازی و زیبای موزه واتیکان در شهر رم ایتالیا به این لینک مراجعه کنید. تور 360 درجه ای واتیکان را نیز اینجا تماشا کنید. 

موزه «جی. پال گتی» در کالیفرنیای آمریکا دارای آثار هنری با قدمت بیش از ۶ هزار سال است و یکی از مهم ترین موزه های هنری در سواحا غربی آمریکا محسوب می شود. «گل های زنبق» اثر معروف «ون گوگ» و «گردشگاه» نقاشی رنگ روغن اثر «پیر آگوست رنوآر» هنرمند سرشناس فرانسوی از جمله هزاران اثری است که در این موزه نگهداری می شوند. 

برای تماشای تور مجازی موزه «گتی» لس آنجلس به این لینک مراجعه کنید. 

موزه گوگنهایم در شهر بیلبائو از معروف‌ترین موزه‌های جهان و در اسپانیاست که از سال ۱۹۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. این موزه که توسط «فرانک گری» معمار معروف کانادایی طراحی شده است در کنار رود نرویون واقع شده و بنای آن از پائین شبیه به یک کشتی مدرن است. ساختمان این موزه زیبا که از تیتانیوم، سنگ آهک ساخته شده است طی دو دهه گذشته میلیون‌ها گردشگر را جذب خود کرده است. این بنا یکی از تحسین‌شده‌ترین آثار معماری معاصر محسوب می‌شود. موزه گوگنهایم بیلبائو محل نگهدای آثار هنرمندان اسپانیایی و بین‌المللی است.

برای تماشای تور مجازی موزه «گونگهایم» در اسپانیا به این لینک مراجعه کنید. 

موزه تاریخ طبیعی لندن در انگلستان همواره یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران بوده است که دارای مجموعه ای ارزشمند و گسترده در حوزه های  گیاه‌شناسی، حشره‌شناسی، کانی‌شناسی، دیرینه‌شناسی و جانورشناسی است. 

در این لینک می توانید از تور مجازی موزه تاریخ طبیعی لندن دیدن کنید. 

موزه ملی آمستردام که به موزه رایکس نیز معروف است از  بزرگ‌ترین موزه هلند و از غنی‌ترین موزه‌های اروپاست. این موزه ابتدا در سال ۱۸۰۰ میلادی در لاهه ساخته شد ولی در ۱۸۰۸ به آمستردام منتقل شد و گنیجینه نگهداری حدود یک میلیون اثر هنری مرتبط با سال های ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی  است. این موزه دارای مجموعه ای گسترده از آثار تاریخی و هنری است که در ۸۰ گالری به نمایش گذاشته می شود. 

تور مجازی موزه رایکس هلند را در این لینک ببینید. 

موزه ملی هنرهای مدرن و معاصر کره جنوبی دارای چندین ساختمان است و موزه اصلی آن در شهر گواچئون قرار داد و محل نگهداری مجموعه ای گسترده از آثار هنری شامل مجسمه، عکس، چیدمان های بزرگ و ... است. 

تور مجازی موزه هنرهای مدرن و معاصر کره جنوبی را می توانید از طریق این لینک تماشا کنید. 

موزه اورسی پس از لوور، مهم‌ترین و شلوغ‌ترین موزه فرانسه است که در محل قبلی ایستگاه قطار پاریس و در مجاورت رود سن قرار دارد. این موزه که دستور ایجاد آن در سال ۱۹۰۰ برای یک نمایشگاه جهانی صادر شد، خودش یک اثر هنری است که به آن کاخ‌هنرهای زیبا نیز می‌گویند. مجموعه‌ نقاشی‌های سبک امپرسیونیسم از جمله آثار «کلود مونه» و «رنوار» که پیش از این در گالری ملی «ژو دو پوم»، موزه لوور و موزه ملی هنر مدرن نگهداری می‌شد، هم‌اکنون در موزه اورسی پاریس نگهداری می‌شوند. 

تور مجازی موزه اورسی پاریس را در ای لینک تماشا کنید و برای دیدن نمای ۳۶۰ درجه موزه نیز اینجا کلیک کنید.

سقف سالن اصلی موزه بریتانیا از ۳۲۱۲ تکه شیشه ای تشکیل شده که هیچ یک از آنها شبیه به هم نیستند. علاوه بر زیبای ساختمان خود موزه، می توانید سنگ باستانی روزتا، مومیایی های مصر باستان و دیگر عجایب کهن را در آن تماشا کنید. 

تور مجازی موزه بریتانیا در این لینک قابل مشاهده است. 

موزه هنر سائو پائولو در برزیل دارای یکی از جامع ترین مجموعه های تاریخی است که قدمت آنها به قرن ۱۴ تا ۲۰ میلادی بازمی گردد. این موزه که در سال ۱۹۴۷ میلادی تاسیس شده از مهم ترین موزه ها آمریکای لاتین محسوب می شود که بیشتر برای در اختیار داشتن مجموعه های هنری اروپایی و همچنین آثار هنری برزیل شناخته شده است. 

تو رمجازی موزه سائو پائولو را اینجا تماشا کنید. 

نگارخانه ملی لندن که در میدان معروف ترافلگار واقع شده میزبان بیش از ۲۳۰۰ اثر نقاشی و دیگر آثار از هنر اروپا بین قرن ۱۳ تا نیمه های قرن ۲۰ میلادی است. سه فضای نمایشگاهی مربوط به هنر رونسانس و سالن اصلی نگارخانه را می توانید از طریق این تور مجازی تماشا کنید.