ایرنا - رئیس جمهور روسیه در نشست گروه ۲۰ کشور صنعتی دنیا موسوم به جی ۲۰ که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد بر لزوم برداشته شدن تحریم ها و متوقف شدن جنگ اقتصادی میان کشورها در راستای مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پوتین خواستار ایجاد کریدورهای سبز بدور از تحریم و جنگ اقتصادی میان کشورها شد.  به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از کرملین، ولادیمیر پوتین در این کنفرانس که با محوریت انتشار ویروس کرونا در جهان برگزار شد، اعلام کرد: باید کریدورهای سبز بدون در نظر گرفتن ترحیم ها و جنگ اقتصادی برای کمک به یکدیگر ایجاد شود.

رئیس جمهوری روسیه این را هم گفت که تحقیقات مشترک کشورهای عضو گروه ۲۰ کشور صنعتی جهان می تواند به میزان قابل توجه ای سرعت ساخت واکسن ویروس کرونا را تسهیل کند.

در پایان این نشست، کشورهای عضو گروه بیست توافق کردند از همه ظرفیت های ممکن برای غلبه بر ویروس کرونا که به یک بیماری همه گیر در جهان تبدیل شده است استفاده کنند.

در سند پایانی نشست گروه ۲۰ گفته شد: ما آماده ایم تا همراه با سازمان بهداشت جهانی، صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی برای مقابله با ویروس کرونا با یکدیگر همکاری کنیم.

در این سند خاطر نشان شده است که کشورهای عضو به منظور حفظ جان مردم جهان، حفظ جایگاه شغلی و درآمد افراد و همچنین برای کمک به همه کشورهای نیازمند حمایت از هیچ تلاشی دریغ نکنند.