خبرگزاری خانه‌ملت نوشت: سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: اگر درخواست اروپا برای لغو تحریم‌های دارویی ایران محقق شود، حداقل روزنه امیدی ایجاد خواهند کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسدالله عباسی با اشاره به درخواست اتحادیه اروپا برای اعمال معافیت بشردوستانه و لغو تحریم‌های دارویی ایران، گفت: تاکنون در عمل اقدام خاص بشردوستانه از اروپایی ها دیده نشده از این رو اگر چنین درخواستی از سوی آنها محقق شود، حداقل روزنه امیدی ایجاد خواهند کرد.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع ممکن است این اقدام اتحادیه اروپا در راستای تعارف های سیاسی باشد و اقدام عملی انجام نشود.

وی با اشاره به اینکه امروزه اروپا به شدت درگیر مقابله با کرونا است، ادامه داد: این مهم در حالیست که اروپایی ها هم اکنون در حالت وضعیت گسستگی سیاسی و اجتماعی قرار دارند و نتوانسته اند در مبارزه با کرونا همبستگی خودشان را حفظ کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: امیدواریم مقامات اروپایی بتوانند در راستای لغو تحریم های دارویی و تجهیزات پزشکی کشورمان و همچنین دیگر کشورها گام مثبتی بردارند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی اگر این خواسته آنها محقق نشود، برگ سیاه دیگری در عملکرد استکبار بر جای خواهند گذاشت که همواره علیه مردم ایران ظلم روا داشته اند.

در پی امتناع ایالات متحده آمریکا برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهایی چون ایران، کوبا و ونزوئلا، اتحادیه اروپا از معافیت‌های تحریمی بشردوستانه حمایت کرد تا با تعلیق تحریم‌های اقتصادی، کشورهایی چون ایران و کوبا و ونزوئلا بتوانند برای مقابله با ویروس ناشناخته کرونا به تجهیزات پزشکی و دارویی دسترسی داشته باشند.