محمد آشوری عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به ارسال نامه ای ازسوی مجمع نمایندگان هرمزگان به رییس جمهور، گفت: تبفات هر تصمیم نادرستی در این شرایط جبران ناپذیر خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد آشوری اظهار کرد: در رابطه با اظهارنظر رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعلام وضعیت سفید در استان‌های جنوبی کشور نامه‌ای از سوی مجمع نمایندگان استان هرمزگان تنظیم و حضور ایشان ارسال گردید و توصیه بر این بود تا خواسته‌ها و نگرانی‌های عمومی در این رابطه مورد توجه قرار گیرد تا دچار سوءتدبیری در مقابله با بحران این بیماری در کشور نشویم.

وی افزود: به مردم عزیز هرمزگان این اطمینان خاطر را می‌دهیم که بر سر مصالح و منافع استانی با هیچکس تعارفی نداریم و در این زمینه از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای رفع نگرانی مردم استفاده خواهیم کرد.

متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

با عنایت به اظهارنظر جنابعالی در جلسه روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱/۱۷ ستاد ملی مدیریت ویروس کرونا مبنی بر سفید بودن وضعیت در استانهای جنوبی کشور از جمله در هرمزگان، به استحضار می‌رساند کماکان وضعیت زنجیره‌ای سرایت ویروس کرونا که بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی به مرحله همه گیری پاندمی رسیده و طبق گزارشات رسمی وزارت بهداشت و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان، در این منطقه به مانند گذشته ادامه و جریان دارد و تا همین روز گذشته نیز علاوه بر ثبت موارد جدیدی از ابتلای به این بیماری در بیمارستان‌های استان، متاسفانه تعدادی از آنان درگذشته اند.

با توجه به شرایط فعلی، تصمیم‌گیری در شوراهای ستادی استانی مبنی بر بازگشایی صنوف و مدارس و دانشگاهها و اعلام وضعیت سفید و برقراری روال عادی در جامعه تا فرا رسیدن زمان ایجاد تعادل و پایداری شرایط و رفع زنجیره شیوع کرونا در کشور، مضاف بر اینکه بر اساس قاعده ظروف مرتبطه و سیاست قرنطینه یکپارچه کشور به مصلحت نبوده و امنیت روانی و سلامت مردم را به مخاطره خواهد انداخت، امری غیرمنطقی و نامعقول جلوه می نماید.

مردم عزیز هرمزگان که از ابتدای بروز این بیماری با اقدامات پیشگیرانه و رعایت قرنطینه خانگی و مسائل بهداشتی تا حد زیادی توانسته‌اند از سرایت اجتماعی فراگیر و سیر صعودی شیوع کرونا جلوگیری کنند، با توجه به استمرار شرایط انتقال ویروس در بستر جامعه و پایداری وضعیت همه گیری این بیماری، نگران گسیل نمودن فرزندان خود به مدارس و دانشگاهها هستند و این در حالی است که اکثریت مساجد، اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و حتی نمازهای جمعه و جماعات هم بمنظور قطع زنجیره انتقال انسانی بیماری به حالت تعطیل درآمده اند.

لازم به ذکر است تبعات هرگونه تصمیم گیری نادرست در شرایط فعلی جبران ناپذیر بوده و افکار عمومی در وضعیت کنونی کشور انتظار دغدغه‌مندی نمایندگان را در رابطه با سلامت موکلین خود دارند.

 

 

خواهشمند است بمنظور مقابله با بیماری مذکور و قطع زنجیره انتقال و شیوع بیشتر، به مسئولین امر توصیه اکید فرمایید ضمن توجه به "اهمیت عواقب غیر قابل اجتناب تصمیم‌گیری‌های غیر منطقی و مغایر خواسته‌های اجتماعی"، نگرانی و مطالبه به حق عمومی را مورد توجه خاص و اتخاذ تدبیر مناسب قرار دهند تا به یاری خدا از این گذرگاه تاریخی به سلامت عبور کنیم.

توفیق روز افزون جنابعالی و سایر همکارانتان بالاخص کادر خدوم و عزیز بهداشت و درمان کشور در این روزهای سخت و همچنین سلامتی تمام هم میهنان عزیز در سراسر ایران اسلامی و غلبه هر چه زودتر بر این بیماری را از درگاه خداوند قادر متعال مسئلت دارم.

به گزارش فارس، اظهارنظر رییس‌جمهور درباره وضعیت سفید ابتلای به کرونا در استان‌های جنوبی و امکان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در این استان‌ها با تصمیم استانداران، موجب بروز نگرانی‌هایی در میان مردم شد که استاندار هرمزگان بلافاصله به عنوان فردی که تصمیم‌گیری در این زمینه به وی تفویض شده بود، مدارس و دانشگاه‌ها را تا ۳۰ فروردین تعطیل اعلام کرد.