همدلی با اقشار آسیب‌پذیر در این مقطع کنونی درسی برای همه ملت‌های دنیاست

همدلی مردم ایران الگویی برای مدرنیته مورد ادعای غرب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مشارکت و همبستگی به وجود آمده‌ میان مردم، تلاش ها و جانفشانی‌های کادر درمانی کشور و رزمایش کمک به نیازمندان تاکید کرد: همدلی و همبستگی مردم ما در این شرایط سخت می تواند الگویی برای مدرنیته مورد ادعای غرب باشد.
سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر ضرورت ایجاد رزمایش گسترده مواسات برای یاری رساندن به افراد کم‌بضاعت و نیازمندان گفت: مسلما، نقش نهادهای رسمی که می بایست همواره، پاسخگوی مردم باشند بسیار موثر است. سیاسیون نیز به دور از سیاسی کاری و توجه به منافع جناحی، با تمرکز بر سلامت جامعه می بایست در این رزمایش، شرکت و موجبات ترغیب مردم و الزام و پاسخگویی بهتر مسئولین را فراهم نمایند.
وی افزود: رزمایش مردمی حمایت از نیازمندان که در سخنرانی نیمه شعبان مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفت، با توجه به تاثیری که طرح فاصله گذاری اجتماعی بر زندگی اقشار آسیب پذیر جامعه گذاشته است می تواند کمکی به این قشر باشد. باید توجه کنیم که در اوج صدمات روحی، روانی و اقتصادی، اجتماعی بیماری همه گیر کرونا، باید لزوم توجه بیشتر به نیازمندان در مواقع بروز بحران‌ها را در دل‌ها زنده کرد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درخصوص اینکه در این شرایط تقویت معنویات و ایجاد همدلی بین مردم و مسئولان و مردم با مردم به چه میزان  نقش دارد؟ بیان کرد: وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان از نیازهای اصلی و ضروری جامعه امروز است، زیرا بدون اتحاد هیچ مشکلی حل نخواهد شد. اختلاف سلیقه نباید به اتحاد میان مسئولان خدشه ای وارد کند و باید در کنار همه اختلافات با همدلی کارها را انجام دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در این روزها که کرونا جان بسیاری از مردم را به خطر انداخته مدافعان سلامت کشور اعم از پزشکان، پرستاران، بسیجیان و نیروهای خدماتی جانانه پای کار ایستاده‌ و شبانه روز برای حفظ سلامتی هموطنان عزیز تلاش می‌کنند؛ به همین جهت اکنون بیش از روزهای دیگر نیازمند همدلی و اتحاد بین مردم و مسئولان هستیم.

ذوالقدر گفت: نه دولت باید ملت را نامحرم و غیر خودی بداند و او را در روند مدیریت کشور و تصمیمات شرکت ندهد و نه ملت، دولت را به حال خود رها کند و خود را در قبال اتفاقات و حوادث مسئول نداند. البته باید دقت داشت که همزبانی و همدلی این دو رکن جمهوری اسلامی یعنی دولت و ملت، طرفینی است بدان معنا که نباید همدلی و همزبانی ملت نسبت به دولت و بالعکس دولت نسبت به ملت تفسیر شود. دولت اسلامی دولتی است که از یک سو فرهنگ سیاسی مردم در آن مشارکتی است و سوی دیگر دولت صرفا به دنبال تحقق خواست نخبگان و گروه‌های قدرت و ثروت نیست بلکه تحقق خواست آحاد مردم مسلمان را پی می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ضرورت تشریح عملکرد ایران در برابر بیماری کرونا نسبت به دیگر کشورها به خصوص کشورهای غربی و آمریکا گفت: در درجه اول، این سلامت مردم است که در اولویت قرار دارد، پس از آن همدلی و کمک مردم و مسئولان، به خصوص همدلی با اقشار آسیب پذیر در این مقطع کنونی می تواند درسی برای همه ملت های دنیا باشد و به ملت ها نشان دهد که حاکمیت و هم چنین کادر درمانی زحمتکش و دلسوز و مردم چگونه با یکدیگر همراه بوده و برای حل مشکلات در راستای وظایف خود دست به دست هم می دهند.

ذوالقدر در این‌باره تصریح کرد: همدلی و همبستگی مردم ما در این شرایط سخت می تواند الگویی برای مدرنیته مورد ادعای غرب باشد، آن هم در شرایطی که این روزها تعاریف و معادلات موجود را در فضای پر از رعب دنیا، متفاوت از آن ادعاها می بینیم.

نماینده مردم تهران عنوان کرد: چنین رزمایشی باعث ایجاد هم افزایی و همگرایی در سطح ملی می شود و  باید کمک رسانه ملی و نهادهای حاکمیتی و انقلابی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیادهای مختلف، آستان قدس رضوی و حضرت معصومه سلام الله و سایر نهادها را به دنبال داشته باشد تا با بهره گیری از توان همه این ظرفیت ها در کنار هم قرار گیریم و در کنار کمک به ملت با یاری رساندن به دولت که در سالیان گذشته با مشکلات متعددی چون سیل، زلزله، تحریم ها، کاهش فروش نفت، دیگر مشکلات و اکنون کرونا ویروس دست و پنجه نرم کرده است بر ویروس کرونا با کمترین هزینه ها پیروز شویم و باز هم حماسه دیگری در برگ زرین تاریخ ایران عزیز ثبت نماییم.