وزیر جنگ طلب، ادعاهای واهی و سناریویی انحرافی

 ترس آمریکا از (۲۷ مهر ۱۳۹۹) علت درخواست انحرافی پمپئو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

"وزیر امور خارجه جنگ طلب آمریکا که دروغگویی را وظیفه اداری خود می داند، بر اساس طراحی جدید مبتنی بر پروپاگاندا و فریب، روز شنبه در توئیتی نوشت: از شورای امنیت سازمان ملل درخواست خواهیم نمود که تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، پیش از این که جمهوری اسلامی یک مسابقه تسلیحاتی جدید در خاورمیانه براه بیاندازد."
به گزارش ایسنا، سعید محمدی، کارشناس روابط بین الملل در یادداشتی با این مقدمه می‌نویسد: البته همانگونه که انتظار می رفت، وزیر خارجه پنهان کار و جنگ طلب آمریکا در ادامه نگفته که دولت ایالات متحده آمریکا که تنها حامی رژیم های تروریست‌پرور است، طی چهل سال گذشته منطقه خاورمیانه را با انواع تجهیزات نظامی و سلاح های مرگبار خود به خاک و خون کشانده است. علاوه بر این پمپئو به این مساله اشاره نکرده که از خشن ترین گروه های تروریستی خصوصا گروه های وهابی و سلفی منطقه خاورمیانه و دیگر نقاط جهان حمایت می نماید و اصولا سازمان های تروریستی چون القاعده و داعش را دستگاه های سیاست خارجی و امنیتی آمریکا خلق، تجهیز و هدایت نموده و می نمایند.
آیا وزیرخارجه پنهان کار دولت ترامپ، اظهارات چندی پیش رییس جمهور آمریکا را فراموش کرده که گفته بود: «من نمی‌توانم درک کنم که ما عراق را بدون نفت ترک کنیم.» «هیچ پیروزی بدون زخم به دست نمی‌آید. ما در جنگ عراق پیروز نشدیم، اما مسئله اصلی، کنترل نفت است.»  اظهاراتی که به طور شفاف در واقع یک حقیقت مسلم را بیان نمود، ما عاشق نفتیم، برای نفت به عراق و سوریه زخم زدیم و منطقه خاورمیانه را با همکاری شرکایمان به آشوب کشانده ایم.
وزیر خارجه آمریکا بدلیل افزایش موج انتقادها و کاهش محبوبت ترامپ در انتخابات پیش رو بدنبال مفری برای فرا رو به جلو و سرپوش گذاشتن بر جنایت های ظالمانه و ضد بشری دولت ترامپ است. بنا به همین دلائل، پمپئو تلاش می نماید که تخلف و عهد شکنی های کشورش نسبت به قوانین و مقررات بین المللی -به ویژه در مورد زیر پا نهادن برجام، خروج غیر منطقی و یکجانبه از این توافق مورد تایید شورای امنیت- را لاپوشانی نماید.
​اتخاذ تصمیمات یکجانبه و فاقد منطق آمریکا، بنا به خواست جنگ طلبان آن کشور، بی رحمانه ترین تروریسم اقتصادی را به ویژه در ایام پاندمی ویروس شوم کرونا علیه ملت ایران سازمان داده است. سیاستی که به دلیل افول اخلاق، تفوق نژادپرستی و فاشیسم بر مقامات کاخ سفید؛ تروریسم اقتصادی و جنایت علیه بشریت را امری عادی جلوه می دهد. بنابراین در سایه عادی شدن چنین رفتارهای قرون وسطایی، دسترسی بدون تبعیض، آسان و سریع کشورهای مشمول تحریم به ملزومات پزشکی و درمانی مداوای بیماران پاندمی کرونا، بسیار مشکل شده است.
خاطر نشان می گردد که تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، در راستای ممنوع کردن فروش سلاح به ایران و صادرات سلاح از ایران وضع گردید. این موضوع بعد از انعقاد توافق بین المللی برجام و بر اساس مفاد قطعنامه ۲۲۳۱، بدین شکل تصحیح گردید که محدودیت های تسلیحاتی ایران به مدت پنج سال تا اکتبر سال ۲۰۲۰ (۲۷ مهر ۱۳۹۹) برقرار و انجام معامله، خرید و فروش و فراهم کردن هرگونه تسهیلات مالی، مبادلاتی و ترابری در مورد صادرات تجهیزات سنگین نظامی به ایران ممنوع خواهد بود. متعاقبا پس از آن که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تأیید نمود، این بخش از تحریم ها نیز به طور کامل برداشته خواهد شد. در بیانیه مستقل مرتبط با قطعنامه، از انواع تانک رزمی، سامانه‌های توپخانه سنگین، هواپیماهای رزمی، هلی‌کوپترهای تهاجمی، ناو و سامانه‌های موشکی نام برده شده است. این محدودیت ها با عنایت به تایید صلح آمیز بودن همه فعالیت های هسته ای، اجرای تعهدات برجام و عدم نقض آن از سوی ایران بزودی و به شکل قانونی لغو خواهد شد.

در شرایط بحرانی شیوع کرونا و صرف نظر از فریب کاری پمپئو، ایران بر خلاف سیاست های جنگ سالارانه آمریکا (علیرغم همه محدودیت های ضد بشری ناشی از تروریسم اقتصادی وضع شده)؛ بطور صلح جویانه در اندیشه توسعه همکاری و مشارکت های بین المللی به منظور پیش برد اهداف انسانی مبارزه و کنترل پاندمی کرونا  است.

بی شک در تاریخ ثبت خواهد شد؛ در زمانی که جهانیان در یک صف واحد مسیر مبارزه با ویروسی مهلک را در پیش رو داشتند، دولت نژاد پرست دونالد ترامپ با وضع تروریسم اقتصادی و برقراری محدودیت های جنایتکارانه ضد بشری همه مسیرهای مبادلات مالی-تجاری و امور صادرات و واردات ایران و قریب به سی کشور مستقل دیگر را مسدود نمود.

این دولت، تفکر جنایت و نسل کشی محدود به یک کشور و یا یک نژاد و یک مذهب را هم  پشت سر گذاشت و در اقدامی که نازی ها نیز مرتکب نشدند با ویروسی مهلک بنام کرونا، بدون تبعیض علیه همه مردمان جهان و از جمله ملت آمریکا؛ همدستی، مشارکت و همکاری نمود.