گروه استان‌ها ـ رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با بیان اینکه فردا جمعه ۳۰ شعبان است، گفت: علمای اهل سنت برای آغاز ماه مبارک رمضان تابع نظر مقام معظم رهبری هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«ماموستا اقبال بهمنی» در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در سنندج، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همه ساله پیش از فرا رسیدن این ماه مبارک، ستاد استهلال درباره رویت هلال ماه مبارک رمضان سال در مناطقی از استان تشکیل و گزارش رؤیت یا عدم رویت ماه را به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند. 

وی با اعلام اینکه امسال نیز هیئتی متشکل از علما، کارشناسان و خبرنگاران به محل استهلال ماه اعزام شدند، افزود: این تیم به وسیله تلسکوپ‌های قوی که سپاه پاسداران در اختیار آنان قرار داده، در یکی از مناطق مرتفع شهر مستقر شده‌اند. 

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با اعلام اینکه بر اساس نظر علمای فقه شافعی، تلاش برای رؤیت ماه مبارک رمضان «فرض کفایی» است، تصریح کرد: طبق حدیث پیامبر(ص) نیز که در آن اعلام شده، روزه بگیرید پس از آنکه ماه را رؤیت کردید و اگر آسمان گرد و غبار و یا ابری بود و نتوانستید ماه را رؤیت کنید، باید ماه شعبان را 30 روز کامل دانسته و مادامی که ماه رؤیت نشود، تعداد روزهای ماه شعبان ملاک خواهد بود. 

بیشتر بخوانید

رؤیت هلال ماه مبارک رمضان در تعداد دیگری از کشورهای عربی

تأکید پلیس بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و پرهیز از روزه‌خواری

وی با اشاره به اینکه با وجود تلاش رصدگران، به دلیل شرایط جوی و آسمان آبی استان رؤیت هلال ماه امروز پنجشنبه (4 اردیبهشت‌ماه) محقق نشد، بر اساس نظر کارشناسان جمعه آخرین روز ماه شعبان ملاک خواهد بود، ادامه داد: بر اساس نظر علما و فقهای شافعی فردا جمعه 30 شعبان در نظر گرفته شده و همه ما برای اعلام آغاز ماه مبارک رمضان تابع نظر رهبری هستیم.

ماموستا بهمنی در پایان با اعلام اینکه پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شیطنت برخی افراد سودجو که در تلاش برای کمرنگ کردن روزه هستند، باید توجه داشت که بر اساس اینکه روزه جزو واجبات است و بدون دلیل موجه نمی‌توان از آن غفلت کرد بر مسلمانان واجب است نسبت به انجام این فریضه مبارک اقدام کنند.