شفقنا/ یک دادگاه بحرینی روز گذشته مسئولان بانک «المستقبل» را به اتهام همکاری با ایران به تحمل ۳ سال حبس و ۳ بانک دیگر این کشور را با ادعای ارتباط با ایران به پرداخت جریمه ای به ارزش ۱۸۵ میلیون دلار محکوم کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش الخلیج، دادستانی بحرین که فوریه گذشته از ارسال پرونده بانک «المستقبل» وابسته به دو بانک صادرات و ملی ایران به دادگاه خبر داده و این بانک را به پولشویی و دور زدن تحریم ها متهم کرده بود، روز گذشته از صدور احکام صادره علیه متهمان این پرونده خبر داد.

«محمد جمال سلطان» دادستانی بحرین گفت: دادگاه عالی کیفری روز گذشته در ۱۰ پرونده ویژه پولشویی احکام خود را صادر کرد که در آنها پرونده ها ۳ مسئول بانک المستقبل و ۳ بانک دیگر ایرانی متهم هستند و به پرداخت ۱۸۵ میلیون دلار غرامت و مصادره اموال منقول که به بیش از ۲ و نیم میلیون دالار می رسد، محکوم شدند.

دادگاه بحرینی همچنین همه متهمان این پرونده را به ۵ سال حبس و پرداخت جریمه ۲ و نیم میلیون دلاری محکوم کرده است.

دادستان بحرین همچنین بانک المستقبل را که زیر نظر بانک ملی ایران و بانک صادرات فعالیت می کند، به «پولشویی» و «حمایت از تروریسم» متهم کرده است.

دادستانی بحرین در ادامه آورده است که تحقیقاتش درباره فعالیت های بانک المستقبل و دیگر بانک های ایرانی ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش منابع خبری بحرین، دادستانی این کشور ادعا کرده که بانک المستقبل، معاملات مربوط به نهاد‌های تحت تحریم ایران را انجام داده است.

بانک المستقبل در سال ۱۳۸۳ با سرمایه‌گذاری مشترک بانک ملی و صادرات ایران و همچنین یک بانک بحرینی آغاز به کار کرد، اما در سال ۱۳۹۴ بحرین از اقدام خود برای تعطیل کردن شعبه این بانک در منامه خبر داد.