اوایل تیرماه بود که خبر کشته شدن غلامرضا منصوری قاضی تحت تعقیب و متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری در رومانی منتشر شد و آنطور که در خبرها آمد وی از اتاقی که در هتلی در رومانی در آن ساکن بوده به پایین پرت شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آرمان ملی: پس از کش‌وقوس‌های فراوان درخصوص غلامرضا منصوری قاضی تحت تعقیب و متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری بالاخره پیکر وی پس از چند هفته از رومانی به تهران رسید. این در حالی است که چندی پیش برادر قاضی منصوری تردید‌هایی در مورد صحت جسد مطرح کرده بود. به هر روی جسد متهم غلامرضا منصوری به خانواده تحویل شد که به استان محل اقامت او منتقل و به خاک سپرده شود. حسن یزدانی خواهرزاده قاضی منصوری نیز از خاکسپاری دایی خود در بهشت رضای مشهد خبر داده است.

از رومانی تا ایران

اوایل تیرماه بود که خبر کشته شدن غلامرضا منصوری قاضی تحت تعقیب و متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری در رومانی منتشر شد و آنطور که در خبرها آمد وی از اتاقی که در هتلی در رومانی در آن ساکن بوده به پایین پرت شده است. هرچند بنا بر اعلام دادستانی بخارست و در نتیجه نهایی کالبدشکافی مشخص شد مرگ ‎با خشونت و شتابزدگی اتفاق افتاده است. گرچه آنطور که باقری، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه، در آن زمان از تماس‌های خود با مقامات رومانیایی گفت، این احتمال وجود داشته که او خودکشی کرده باشد. با این حال پس از طی مراتب تشریفات میان مقامات ایران و رومانی جسد قاضی منصوری ابتدا به مقامات کشورمان تحویل شد و پس از تحقیقات لازم مسجدی‌آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از تحویل پیکر متوفی با دستور مقام قضائی به خانواده‌اش خبر داد و متذکر شد: این پرونده در دادسرای امور جنایی تهران در حال رسیدگی است. این در حالی است که برادر قاضی منصوری در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه جسد این قاضی به خانواده‌اش تحویل داده شده ضمن رد و تکذیب این خبر به برنا گفت: «جسدی که منسوب به برادر من است، به ایران آوردند و دوبار هم با خانواده به پزشک قانونی رفتیم منتها نتوانستیم ظاهر جسد را احراز کنیم. پزشک قانونی از همه خانواده ما آزمایش دی‌ان‌ای گرفت اما جواب آزمایش هنوز اعلام نشده است. به همین خاطر ما هنوز جنازه را تحویل نگرفتیم و منتظریم که آزمایش دی‌ان‌ای اعلام شود چون به لحاظ رویت احراز نکردیم. وی ادامه داد: چهره از بین رفته و اندازه‌ای قابل تشخیص نیست اما این چهره به آن کسی که ما حداقل در نظر داشتیم نمی‌خورد نه ابعاد سر، نه ابعاد طول و قدی که این جسد دارد، به برادرم نمی‌خورد اما به صورت کلی حتی 50 درصد هم نتوانستیم تشخیص دهیم و منتظر آزمایش هستیم.» با این حال پنجشنبه اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در ارتباط با منصوری خاطرنشان کرد: جسد وی به خانواده تحویل شد که به استان محل اقامت او منتقل و به خاک سپرده شد. از وضعیت معاینه جسد اطلاعاتی به دست می‌آید، اما بررسی دقیق‌تر این حادثه نیازمند آن است که اطلاعات مربوط از کشور رومانی مانند تصاویر ضبط‌شده از دوربین هتل محل اقامت و اسناد و نوشته‌هایی متعلق به وی در اختیار ما قرار بگیرد. فقط جسد این فرد به ایران منتقل شده و پیگیری‌های قضائی و اینترپل و طرف وزارت خارجه در حال انجام است تا بتوانیم رمزگشایی کرده و به حقیقت نحوه جان باختن وی برسیم.

قاضی منصوری به خاک سپرده شد

خواهرزاده غلامرضا منصوری قاضی تحت تعقیب در صفحه اینستاگرامش از خاکسپاری دایی خود در مشهد خبر داده است. حسین یزدانی پنجشنبه در صفحه اینستاگرامش نوشت:« انا... و انا الیه راجعون؛ پیکر مطهر حجت‌الاسلام والمسلمین حاج غلامرضا منصوری در بهشت رضای مشهد تشییع و در آرامگاه ابدی‌اش آرام گرفت. دایی جان چه مظلومانه پر کشیدی و ما چه غریبانه تنها ماندیم.»