معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بیشترین نگرانی ما در شهرهای بندرگز، کردکوی و علی‌آبادکتول است که باید با دقت بیشتری برای این شهرها تصمیم‌گیری کرد.

نگرانی کرونا در ۳ شهر/ اعلام ممنوعیت‌های محرم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سراج‌الدین عارف نیا ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: روند شیوع ویروس کرونا و بستری‌های با علائم این ویروس در کل استان کاهشی است.

وی ادامه داد: در گرگان و‌ علی‌آبادکتول روند کاهشی چشمگیر نیست و‌ کاهشی آن بسیار آهسته است و تغییر چندانی را شاهد نبوده‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: ۸۰ درصد بستری‌های ما بالای ۴۰ یا ۶۰ سال است و‌ ۷۰ درصد فوتی‌ها را افراد بالای ۶۰ سال به خود اختصاص داده است.

عارف‌نیا بیان کرد: بیشترین نگرانی ما در شهرهای بندرگز، کردکوی و علی‌آبادکتول است که باید با دقت بیشتری برای این شهرها تصمیم‌گیری کرد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: با وجود روند کاهشی شیوع ویروس ما باید نکات را رعایت کرده و محدودیت‌ها را با احتیاط از بین ببریم چون ما تجربه زرد و یا سفید شدن شهرها را داشته‌ایم اما در کوتاه‌ترین زمان دوباره به وضعیت قرمز رسیدیم.

جواد کبیر با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم، بیان کرد: ایام محرم بسیار مهم است و‌ اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود زحمت چند هفته‌ای استان از بین خواهد رفت.

وی اضافه کرد: باید از نظر اطلاع‌رسانی و اقدامات اجتماعی و فرهنگ‌سازی قدرتمند ظاهر شویم تا مشکلی در این ایام برای ما ایجاد نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در‌ خصوص دستورالعمل‌های ایام محرم، گفت: برای ایام محرم ستاد مرکزی به این تصمیم رسیده که عزاداری محرم با ضوابط خاص برگزار شود.

حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد گفت: برگزاری مراسم تابع پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود و هر مجموعه‌ای که در برگزاری مراسم پروتکل را رعایت نکند با آنها برخورد خواهیم‌کرد.

وی اضافه کرد: نیاز است اغناء مردم از طریق رسانه‌ها انجام شود تا اقدامات فردی و‌ جزیره‌ای انجام نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان  خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها مسوول ناظر بر این پروژه هستند و هر جایی که تخلف صورت گرفت باید با متخلف برخورد شود.

ولی‌نژاد بیان کرد: توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی برای مناطق کمتر برخوردار طرح‌های جایگزینی است که می‌تواند جایگزین اطعام در محرم شود.

وی اضافه کرد: مراسم باید دارای مجوز باشد و همه باید در سایت بیرق ثبت‌نام کنند و ساعت مراسم حداکثر دو ساعت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: داشتن ماسک و فاصله حداقل دو‌متر الزامی است و باید رعایت شود و سفره‌اندازی در مراسم‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، سینه‌زنی به صورت شور و در فضای بسته، دعوت از عموم برای شرکت در مراسم با بنر و‌ اطلاعیه کاملا ممنوع است.

ولی‌نژاد گفت: در مرحله اول تذکر‌ کتبی داده می‌شود و در مرحله دوم هرگونه خدمات قطع و مرحله سوم مجوز لغو و به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.