عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس قانون بازار اوراق بهادار سیگنال فروشی جرم تلقی می شود.

سیگنال فروشی در بورس جرم است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید مهدی سدیدی اظهار داشت: متأسفانه بعضی کانال‌های تلگرامی از فضای بازار سرمایه سو استفاده کرده و اقداماتی در معرفی برخی سهام انجام می‌دهند که فاقد پشتوانه علمی، تحلیلی و تخصصی است.

وی اظهارداشت: طبق قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران هر شخصی که اقدامات وی نوعاً منجر به ایجاد ظاهری گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا ایجاد قیمت‌های کاذب و یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار شود به حبس تعزیری تا پنج سال و جزای نقدی تا پنج برابر سودهای به دست آمده محکوم خواهدشد.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر واژه سیگنال را در فضای مجازی جستجو کنید خواهید دید بالای سه هزار کانال و گروه به اسم سیگنال ثبت شده که یک اتفاق تلخی است. حتی در سایت‌های خبری نیز مشاهده می‌شود در سطح ضعیفی این کار را بدون داشتن تخصص و مجوز لازم انجام می‌دهند.

سدیدی بیان داشت: ظرفیت قانونی برای برخورد با این نوع موارد و مسائل در کشور وجود دارد و سازمان هم اقدام کرده است. شرکت بورس نیز به تازگی کمیته جانبی تحت عنوان «کمیته فضای مجازی» تشکیل داده است.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: وظیفه دستگاه ناظر و تنظیم کننده، صیانت از بازار سرمایه است.

وی همچنین افزود: بازار سرمایه در سال‌های ۸۵،۸۹،۹۲،۹۵،۹۷ و ۹۹ رشد جدی را تجربه کرده است. جدا از این در طول کمتر از ۱۸۰ روز کاری شاخص بازار سرمایه از ۵۰۰ هزار واحد به دو میلیون واحد رسیده است.