کنکور نظام قدیم از سال ۱۴۰۰ حذف می‌شود؟

کنکور مدل قدیم حذف می شود+جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به اظهارات اخیر عضو کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر عدم برگزاری کنکور نظام قدیم از سال ۱۴۰۰ واکنش نشان داد.
«فاطمه زرین آمیزی» سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به مصاحبه حضوری دکتری ۹۹ در برخی از دانشگاه‌ها، در حالی که اعلام شده بود، این مصاحبه در سراسر کشور به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: مصوبه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی مصوب کرده است، اگر دانشگاه‌ها زیرساخت‌های لازم را داشتند به‌صورت مجازی مصاحبه دکتری برگزار می‌شود و ملاک عمل هم همین است.
وی ادامه داد: حدود ۹۹ درصد از دانشگاه‌های ما زیرساخت این را دارند که مصاحبه دکتری را به صورت مجازی برگزار کنند، اما اگر شرایط آن فراهم نبود دانشگاه می‌تواند حضوری مصاحبه را انجام دهد.
زرین آمیزی در واکنش به موضع مجلس درباره حذف کنکور نظام قدیم از سال ۱۴۰۰ گفت: سال ۹۷ آخرین سال کنکور برای نظام قدیم آموزش متوسطه بود، اما شورای سنجش و پذیرش آن را برای سال ۹۸ تمدید کرد. در سال ۹۸ نیز شورا استثنا طراحی دونوع سوال را برای دو نظام آموزش متوسطه و بعد از آن برای کنکور سال ۹۹ تمدید کرد و اعلام شد که امسال آخرین سال طراحی دونوع سوال خواهد بود.
 وی اضافه کرد: امسال در آزمون سراسری سال ۹۹ تنها ۱۶ درصد از داوطلبان نظام قدیم بوده‌اند که پیش‌بینی می‌شود، برای سال ۱۴۰۰ به زیر ۸ درصد برسند.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهارکرد: نظام جدید آموزشی حدود ۶ سال است که تغییر کرده و طراحی سوال بخشی از آن نمی‌تواند نظام جدید آموزش متوسطه را به‌صورت کامل پوشش دهد و از نظر تاثیر محتوای دروس این موضوع با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور همخوانی ندارد.

کنکور

منبع: خبرآنلاین