نامزدهای ریاست‌جمهوری ابتدا باید وظایف، اختیارات و حیطه عملکردهای رئیس‌جمهور را بدانند و با علم به آن وارد انتخابات شوند تا شاید اگر توانستند رای مردم را از آن خود کرده و رئیس‌جمهور شدند پس از چندی از کمبود اختیارات گلایه نکنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب که پیش تر گفته بود «اصلاح طلبان از سر دلسوزی از روحانی حمایت کردند» در تازه ترین یادداشت خود نکته قابل تاملی بر خلاف ادعای پررنگ سایر اصلاح طلبان مطرح کرده و گفته است: «بهتر این است که روسای جمهور به‌جای افزایش اختیارات یا گلایه از کمبود اختیارات به تعامل با سایر قوا بپردازند تا مشکلات جامعه هرچه زودتر حل و فصل شود. هر رئیس‌جمهوری بتواند از همین اختیاراتی که دارد به‌درستی استفاده کرده و بدون توجه به حواشی به اداره کشور بپردازد در کار خود موفق خواهد بود».

بخش های مهم اظهارات قوامی را در ادامه خواهید خواند:

*اکنون مشکل مردم انتخابات نیست بلکه مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها را به ستوه آورده است.

*اینکه بعضا گفته می‌شود اختیارات رئیس‌جمهور کم است و محدودیت‌هایی برای رئیس‌جمهور وجود دارد قابل‌قبول نیست. اتفاقا رئیس‌جمهور اختیارات زیادی دارد.

*رئیس‌جمهور می‌تواند با تعامل با برخی نهادها نگذارد اوضاع کشور اینگونه شود. اتفاقا چاره کار در تعامل است و نه در تقابل. هر چقدر رئیس‌جمهور بتواند با سایر قوا تعامل و همکاری داشته باشد کارها بیش از پیش جلو خواهد رفت و محدودیتی نیز نخواهد بود.

*در دوره‌های گذشته نیز شاهد چنین مساله‌ای بوده‌ایم که رئیس دولت اصلاحات یک‌بار قهر کرد و خواست استعفا بدهد که نشد. آقای احمدی‌نژاد هم خانه‌نشینی کرد و خواست استعفا بدهد اما نشد. گاهی شنیدیم که آقای روحانی هم خواسته استعفا دهد اما مورد موافقت قرار نگرفته و وی به کار خود ادامه داده است.