روحانی: مراقبت بهداشتی را در پائیز بیشتر کنیم/ یک بیماری شبه ذات الریه هم در همسایگی ما شایع شده که شبه است

روحانی: یک بیماری خطرناک تر از کرونا در کنار ما پیدا شده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس‌جمهور گفت: باید مراقبت بهداشتی را در فصل پائیز بیشتر کنیم. یک نوع بیماری هم در همسایگی ما ایجاد شده که شبه ذات الریه است و شنیدم از کرونا خطرناکتر است.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفت: باید مراقبت بهداشتی را در فصل پائیز بیشتر کنیم. یک نوع بیماری هم در همسایگی ما ایجاد شده که شبه ذات الریه است و شنیدم از کرونا خطرناکتر است.
وی اظهار داشت: در دوران کرونا و پس از کرونا سرمایه‌گذاری‌ها شکل متفاوتی به خود گرفته است و امروز هم ما باید همین کار را باید انجام دهیم. امروز سرمایه‌گذاری در بخش سلامت و بهداشت، اقتصاد دانش بنیان و در زمینه اقتصادی دولت الکترونیک را باید تشدید کنیم.
رئیس جمهور در مورد زمان اجرای سبک زندگی بهداشتی در کشور تصریح کرد: مردم گاهی می گویند تا چه زمانی ماسک باید بزنیم و کمتر به سفر برویم؛ فاصله گذاری اجتماعی را تا چه زمانی ادامه دهیم؟ بی‌حوصلگی را باید کنار بگذاریم این سبک زندگی در میان مدت و بلندمدت و یا باید تمام امسال و حتی ممکن است سال آینده نیاز باشد همه اصول بهداشتی را مراعات کنیم.
روحانی گفت: حتی اگر واکسن هم در دسترس قرار گیرد باید سبک زندگی بهداشتی ادامه یابد برخی از استان‌ها افرادی بستری هستند که چند ماه پیش در همآنجا بستری بود یعنی کسی که به کوئید ۱۹ مبتلا شده بعد معالجه شده  وترخیص شده چند ماه از بهبود او گذشته دوباره مبتلا شده است.
وی خاطر نشان کرد: ما نمی‌دانیم آثار واکسن چه مقدار است و چه مدتی ایمنی ایجاد می‌کند لذا حتی اگر واکسن رسید باید اصول بهداشتی را رعایت کنید.
رئیس جمهور با اشاره به دوگانه‌های ایجاد شده در جامعه اظهار داشت: برخی دوگانه‌های جان و نان، جان و مسائل دینی، جان و آموزش مطرح می‌شود. هم جان باید باشد هم نان، هم باید پروتکل‌ها رعایت شود و هم مسائل آموزشی ادامه یابد.
وی گفت: تعدادی نگران بودند و به ما نامه می‌نوشتند که یک سال جوانان کشور از تحصیل عقب بماننداما دیده شد که همه چیز به خوبی پیش رفت.
روحانی با تاکید بر اینکه در برگزاری کنکور هیچکس مبتلا به کرونا نشده است، گفت: آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت نگران کننده است. رعایت مردم از ۸۲ درصد به ۶۲ درصد رسیده است. مردم در همه‌جا اصولی که تاکید شده مورد توجه قرار دهند.
رئیس جمهور اظهار داشت: علائم را برای مردم بیشتر و ملموس‌تر توضیح دهید. اولین نشانه بیماری را کویید در نظر بگیرید.
وی در مورد قاچاق کالا در کشور گفت: قاچاق کالا در کشور ما وجود دارد. همه ما در قبال این موضوع مسئول هستیم. در این شرایط روی قاچاق دارو و واکسن مراقبت بیشتر شود. برخی دارو را به کشورهای همسایه می‌برند. ستاد مقابله با کالا و ارز دقت بیشتری کند و مبارزه با آن‌ها را تشدید کنند.
روحانی بیان داشت: وزیر بهداشت نسبت به برخی زوار خارجی که برای زیارت به قم و مشهد می‌آیند اظهار نگرانی کرد. باز تاکید می‌کنیم هر آنچه از لحاظ خدمات به مردم به روش الکترونیکی امکان پذیر است انجام شود مانند خدمات عوارضی در بین جاده‌ها.