شیشه بالکن و انواع آن امروزه در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و افراد زیادی از آنها برای نمای ساختمان خود استفاده می کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برای خرید شیشه بالکن باید به کاربرد متنوع آن دقت بسیاری داشته باشید، چرا که کاربرد آن اهمیت بسیاری دارد. در واقع بسیاری از افراد در مورد کاربرد شیشه تراس آشنایی زیادی ندارند، و به همین دلیل شاید در بسیاری از مکان هایی که می شود از آنها استفاده کرد، استفاده ننمایند. برخی از شیشه های بالکن که در مکان های متنوع مورد استفاده قرار می گیرد را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات شما در مورد کاربرد و خرید شیشه بالکن بیشتر شود.

 

انواع شیشه بالکن

  • شیشه بالکن فریم دار
  • شیشه بالکن فریم لس
  • شیشه تاشو
  • شیشه بالکن ریلی

 

در ادامه به معرفی مختصر هر کدام از انواع شیشه بالکن می‌پردازیم

شیشه بالکن فریم لس

بالکن شیشه ای فریم لس در دو گزینه نیمه فریم لس و کاملا بدون فریم وجود دارد. سیستم بالکنی فریم لس با استفاده از شیشه لمینت و یا سکوریت بر اساس خواست و نیاز کارفرما تولید و نصب می شود. به دلیل قرار نگرفتن هیچ سطحی در بالا و وسط شیشه نصب آن به آسانی و در زمان کوتاهی صورت می پذیرد. سیستم بالکنی فریم لس این اجازه را می دهد تا 100% فضای بیرون بدون هیچ مانع و حتی یک هندریل و یا خطی به نمایش گذاشته شود. در ساختار سیستم بالکنی فریم لس هیچ اندازه و محدودیتی وجود ندارد و نیازی به فریم هندریل ندارد و مطابق اندازه و دلخواه کارفرما تولید می گردد. نرده شیشه ای بدون فریم بالکن، برای جداسازی یک ناحیه و ایجاد یک نمای زیبا برای بیننده در داخل و خارج می باشد. آنچه که شیشه بالکن فریم لس به وجود می آورد ایجاد یک فضای زیبای بی حد و حصر شیشه ای بدون قطع توسط خطوط پروفیل عمودی و افقی می باشد که در این حالت افراد نیروی روانی بالایی جذب می کنند و موجب دریافت بیشتر نور به داخل و در دسترس بودن فضای بیشتر از ویژگی های طراحی و استفاده معمارانه از این نوع سیستم بالکنی در فضا می باشد.

 

شیشه بالکن فریم دار

برای نصب این نوع از شیشه از فریم هایی که آلومینیومی هستند استفاده بسیاری می شود. دید شیشه تراس این نوع از شیشه های بالکن نسبت به نوع قبلی که بیان کردیم تا حدودی کمتر می باشد، اما باید بدانید در زمان اجرای این نوع از شیشه استحکام آن را بسیار بیشتر کرده اند، در نتیجه استحکام و دوام آن بسیار زیاد است. اگر تراس شما از آن دسته تراس هایی می باشد که مساحت بسیار بیشتری دارد، بهترین انتخابی که می توانید برای نصب شیشه های مخصوص بالکن داشته باشید همین شیشه است.

 

شیشه بالکن ریلی

ر شیشه بالکن ریلی همانطور که از نامش پیداست عملیات باز و بسته شدن شیشه بالکن بر روی ریل های آلومینیومی که در سقف و کف محصول وجود دارد انجام می گیرد.

در این حالت که در آن از شیشه های 8 میلی متری سکوریت استفاده می شود حرکت پنل های شیشه به این صورت است که پنل اول به صورت یک درب باز شده و مابقی پنل ها در امتداد ریل حرکت کرده و به روی پنل اول قرار می گیرند که در نهایت یک بازشو کامل را در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

 

شیشه تاشو

ضمن اینکه ریل های فوقانی و انتهایی که در واقع مهمترین قسمت شیشه بالکن میباشند نیز از مقاطع و محاسبات امروزی برخوردار نبود یراق آلات هادی و درپوش ها هیچکدام استاندارد عمل نمی کرد و این محصول امروز پس از گذشت قریب به بیست سال از تولدش در ایران در بالاترین سطح کیفی خود قرار دارد و حتی نمونه های متفاوت آن برای مصارف مختلف طراحی گردیده  و به بهره برداری رسیده که به اختصار در مورد هرکدام در ادامه توضیح خواهیم داد.

اگر بخواهیم به اختصار از ساختار کلی و عملکرد جام بالکن شیشه ای توضیحاتی داشته باشیم باید بگوییم شیشه تاشو جام بالکن متشکل از دو پروفیل آلومینیوم افقی نصب‌ شده بر روی ساختار سقف، نرده و غیره برای اتصال پانل‌های شیشه‌ای است.

در این حالت از شیشه نشکن روی پروفیل شیشه بالکن استفاده می‌شود، این محصول با ضخامت ۶، ۸، ۱۰ یا ۱۲ میلی‌ متر روی اسلایدها نصب می‌ شود. در این حالت قفل روی اولین قاب شیشه‌ ای برای باز و بسته کردن آن نصب می‌ شود و در برابر وزش باد و اثرات ناشی از آن مقاوم است.

 

کدام نوع شیشه بالکن مناسب من است؟

 

شیشه بالکن درجام

 

هرکدام از انواع شیشه بالکن مزایای به‌خصوص خود را دارد و بسته به محل استفاده و سلیقه‌ی کارفرما می‌توان بهترین نوع از آن را برای اجرا انتخاب نمود. کارشناسان دُرجام با سال‌ها تجربه‌ی نصب و اجرای شیشه بالکن می‌توانند مشاور خوبی برای شما باشند. اگر هنوز برای انتخاب نوع شیشه بالکن خود تردید دارید، فاصله‌ی شما با یک انتخاب عالی فقط یک تماس با کارشناسان دُرجام است. اما چرا دُرجام؟

 

چرا دُرجام؟

شرکت درجام با استفاده از تیم متخصص طراحی و اجرایی و کادر مجرب فروش در زمینه ساخت و اجرای انواع درب شیشه ای اتوماتیک، انواع کرکره اتوماتیک، شیشه سکوریت، انواع نرده و پله شیشه ای در سراسر کشور مطرح میباشد.

درجام فعالیت خود را از اواخر دهه هفتاد شروع و متشکل از تیم بازاریابی، تولید، پخش، فروش و اجرای محصولات خود می باشد.

همچنین این شرکت طرحی را با عنوان خدمات رایگان پس از شروع به کار محصول در نظر گرفته که مشتریان گرامی میتوانند با برقراری ارتباط با شرکت از جزئیات این طرح ماندگار مطلع شوند.

 

دیگر محصولات دُرجام

 

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت که به آن شیشه نشکن نیز می‌گویند، یکی دیگر از محصولات دُرجام است که مورد استفاده‌ی بسیاری از کارفرمایان این مجموعه می‌باشد.

شیشه سکوریت همانطور که از اسمش پیداست به‌منظور ایمنی هرچه بیشتر شیشه‌ های تعبیه شده در مکان‌های مختلف مورد استفاده است.

مقاومت این محصول در برابر  ضربه باعث می‌شود که حتا با وجود ضربه‌های شدید، نهایتا به قطعات بسیار کوچکی تبدیل می‌شود که خطرات ناشی از شکستگی شیشه را رفع می‌کند.

 

پارتیشن شیشه‌ ای

Partition در لغت به معنای تیغه، دیواره، اسباب تفکیک، حد فاصل، آپارتمان، تقسیم بندی به بخش های جزئی، تفکیک کردن و جدا کردن می باشد. در حقیقت پارتیشن به ما کمک می کند تا از فضای محدودی که در اختیار داریم به وسیله تفکیک و جدا کردن بخش ها از یکدیگر، فضا را بهینه سازیم و حداکثر استفاده را از فضا ببریم. همچنین پارتیشن ها به زیبایی ظاهری دفاتر کاری کمک می کنند و علاوه بر این نوع شیشه ای آن ها به دلیل ویژگی های خاصی که دارند گاهی عایق صدا نیز هستند. پارتیشن های شیشه ای مانع ورود گرد و غبار و حشرات موذی به داخل دفتر می شوند و درست مثل یک دیوار عمل می کنند.

پارتیشن شیشه ای به‌منظور پارتیشن‌بندی فضا با استفاده از متریال شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت درجام با سال‌ها تجربه‌ و نمونه‌کارهای موفق آماده‌ی اجرای پروژه‌های پارتیشن شیشه‌ای شما می‌باشد.

 

برای مشاوره و تماس با کارشناسان دُرجام به سایت ما به آدرس doorjam.com.co  مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 02146846994 تماس بگیرید.