طارق بالطیب، سفیر جمهوری تونس در پایان مأموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خانه ملت، طارق بالطیب، سفیر جمهوری تونس در پایان مأموریت خود در جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۲ مهرماه ۱۳۹۹ با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار تشکیل دولت و پارلمان جدید را به دولت و ملت کشور برادر و مسلمان تونس تبریک گفت.

وی افزود: تونس همیشه نقش مثبت و سازنده‌ای در قبال مسائل جهان اسلام داشته است.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به نقش مجالس دو کشور در توسعه همکاری‌های فیمابین بر ضرورت تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس جمهوری اسلامی ایران و تونس تاکید کرد و گفت: با تشکیل هر چه زودتر گروه‌های دوستی پارلمانی و انجام دیدارهای دوجانبه می‌توان شاهد سرآغاز فصل جدیدی از توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور باشیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مقامات جمهوری اسلامی ایران تحولات کشور دوست و برادر تونس را به دقت دنبال می‌کنند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر همبستگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس با ملت فلسطین، از مواضع دولت و پارلمان تونس در حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین و نیز محکومیت عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی تشکر کرد.

وی در پایان این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های طارق بالطیب در راستای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس در طی مأموریتش، برای وی آرزوی سلامتی و سربلندی کرد.

طارق بالطیب، نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور گفت: توسعه مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران برای کشور متبوعش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سفیر جمهوری تونس در ادامه ضمن تاکید بر حمایت از آرمان مردم فلسطین و آزادی قدس شریف افزود: اکنون مردم مظلوم فلسطین با وحشتناک‌ترین استعمار در دنیا روبرو هستند که از سوی رژیم نژاد پرست و غاصب صهیونیستی بر آنان اعمال می‌شود.

وی افزود: قبله اول ما مسلمین قدس شریف است و اجازه نخواهیم داد حقوق حقه مردم مظلوم فلسطین پایمال شود. طرفین در این دیدار در خصوص راهکارهای توسعه روابط پارلمانی در سطوح مختلف بحث و تبادل نظر نموده و بر گفتگوی نمایندگان دو کشور جهت ارتقای سطح مناسبات فی‌مابین تاکید کردند.