مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا: ایرانی‌ها تغییر نمی‌کنند.وزیر امور خارجه ایران نیز گفت او با اینکه بسیار عالی انگلیسی صحبت می‌کند اما او... واقعا هیچ قدرتی ندارد.

توهین ژنرال مک‌مستر به محمد جواد ظریف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه واشنگتن حق دارد به همکاری تهران امید نداشته باشد، مدعی شد دولت پیشین ایالات متحده فقط در تقویت ایران موفق عمل کرد.
به گزارش مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هربرت مک‌مستر» ژنرال بازنشسته آمریکایی و مشاور پیشین امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده، با تکرار اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی ایران، ادعا کرد که ترامپ حق دارد امید واهی برای همکاری تهران با واشنگتن و جهان را باور نکند.
مک‌مستر در مصاحبه با رادیو «فاکس‌نیوز»، گفت: «اگر دولت باراک اوباما فقط در یک چیز موفق شده باشد، تقویت ایران در سراسر خاورمیانه و همچنین سیاست به رسمیت شناختن ماهیت این رژیم و ایدئولوژی که از سال ۱۹۷۹ آنها را به جلو می‌برد، است».
وی ضمن اشاره به اینکه از نظر جمهوری اسلامی، آمریکا شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی شیطان کوچک است، مدعی شد: «آنها برای ۴۰ سال است که مشغول مبارزه با ما شیطان بزرگ، اسرائیل شیطان کوچک و پادشاهی‌های عربی از طریق جنگ نیابتی هستند».
بر این اساس، مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ رویکرد مصالحه‌جویانه با ایران را «امید واهی» توصیف کرده و افزود: «اینکه آنها تغییر می‌کنند... این اتفاق نمی‌افتد. اکنون این رژیم در نقطه سختی قرار گرفته است».
مک‌مستر همچنین با بی‌احترامی درباره «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز گفت او با اینکه بسیار عالی انگلیسی صحبت می‌کند اما او... واقعا هیچ قدرتی ندارد.
واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز و تنش‌زا روی آورد. ایران نیز در واکنش به این اقدام آمریکا و همچنین انفعال اروپا در برابر یکجانبه‌گرایی واشنگتن، در پنج گام از تعهدات خود در توافق هسته‌ای کاست.
در حالی که بیش از دو سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.
منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.
در همین راستا امروز یک وبگاه آمریکایی با بیان اینکه دو سال سیاست فشار و تحریم دولت واشنگتن به ایران هم نتوانسته این کشور را برای مذاکره مجدد تسلیم کند، نوشت که همین رویکرد آمریکا است که نظامیانش را در غرب آسیا نگه داشته است.