عضو جامعه روحانیت مبارز این تصور که روی کار آمدن بایدن منجر به بهبود اوضاع اقتصادی ایران می شود را اشتباه دانست.

نظر جالب عضو تشخیص مصلحت در مورد روی کار آمدن بایدن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز،درباره تاثیر انتخابات آمریکا بر فضای داخلی و سیاسی ایران گفت: چرا باید تاثیر گذار باشد؟؛ مگر آمریکا کشوری در قاره آمریکا و ایران هم کشوری در غرب آسیا نیست؟ چرا باید تصوری درباره تاثیری گذاری انتخابات آمریکا در فضای داخلی ایران به وجود بیاید؟ تا به حال سابقه تاثیرگذاری انتخابات آمریکا بر ایران وجود داشته است؟

عضو جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به ریزش قیمت طلا و دلار در هنگام اعلام پیروزی بایدن، بیان کرد: همه از رای نیاوردن ترامپ بسیار خوشحال هستند اما این موضوع از تاثیر گذاری انتخابات آمریکا بر ایران جدا است. مسئله فقط رای نیاوردن ترامپ است. خدا را شکر که شرورترین رئیس جمهوری که سخت‌ترین تحریم ها را علیه کشور و بدترین رفتارها را با مردم ایران داشت؛ رای نیاورد. 

وی در خصوص وعده های انتخاباتی بایدن برای بازگشت به برجام و احتمال زنده شدن شعارها و وعده های دیپلماتیک در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: این تصور که روی کار آمدن بایدن منجر به بهبود اوضاع اقتصادی ایران می شود؛ اشتباه است. بایدن در زمانی که معاون اوباما بود، در وضع تحریم هایی علیه ایران که کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا آن‌ها را فلج‌کننده خواند؛ نقش پررنگی دارد که البته ناکام ماند. حال ورق برگشته که انتظار داشته باشیم روی کار آمدن  بایدن برای فضای اقتصادی مثبت باشد؟؛ من چنین تصوری ندارم.

اصولگرایان متمایل به روی کار آمدن ترامپ نبودند

مصباحی مقدم افزود: اصلاح طلبان از روی کار آمدن بایدن می توانند سوءاستفاده کنند اما افکار عمومی جامعه به این مسئله بها نمی دهد. 

عضو جامعه روحانیت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ‌برخی ها مدعی هستند اصولگرایان از روی کار آمدن بایدن نگران بوده و نگرانی آنان از قدرت گرفتن اصلاح طلبان زیاد است؛ خاطر نشان کرد: من چنین موضعی از اصولگرایان ندیدم. این یک نوع القا از سوی اصلاح طلبان است که برای رقیبان خود مطرح می کنند. هیچکس در کشور، متمایل به روی کار آمدن ترامپ نیست و نبودند. همچنین به عنوان سیاستمدار نقشی بین آمدن بایدن و وحدت اصولگرایان نمی بینم.