یک فعال سیاسی گفت: مسئولان تلاش خود را برای کاهش شدت بیماری کرونا به کار گرفته و گلایه ها را به بعد از فروکش کردن موج مرگ آور بیماری موکول کنند.

صادقی: ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمود صادقی با بیان اینکه قرنطینه کشور برای مقابله با کرونا اقدام خوب اما دیر هنگامی است، اظهار کرد: ما در مجلس دهم در مقطع شروع پاندمی در اسفند سال گذشته طرح تعطیلی شهرهای بزرگ را تهیه کردیم ولی متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت. اگر آن طرح جدی گرفته می شد، بیماری بهتر کنترل و مدیریت می شد. ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است هرچند جان های عزیز زیادی از دست رفته و تلفات انسانی به بیش از چهارصد نفر در روز رسیده است.

وی ادامه داد: در ابتدای این بیماری عده ای به دلایل سیاسی و ایدئولوژیک وجود ویروس کرونا را انکار می کردند اما جای شکر دارد که اکنون این ویروس را باور کرده اند. الان هم که محدودیت ها اعلام شده است، هر کسی باید در زندگی شخصی  و سپس در حلقه های بزرگ تر روابط خانوادگی و شغلی خود پروتکل های بهداشتی و درمانی را به دقت رعایت کند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نقش سازمان های مردم نهاد و احزاب، تصریح کرد: این سازمان ها، انجمن ها، اصناف و گروه های سیاسی و احزاب نقش موثری در کنترل بیماری دارند. این تشکل ها در محدوده فعالیت خود می توانند فعال شده و با راه اندازی پویش های فراگیر، مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت کنند.

صادقی تاکید کرد: بهتر است مسئولان به جای کشاندن اختلاف های داخلی خود به سطح رسانه ها و جامعه و گلایه کردن، تلاش خود را برای کاهش شدت بیماری به کار بگیرند و گلایه ها را به بعد از فروکش کردن موج مرگ آور بیماری موکول کنند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها همچنین با اشاره به ضرورت حمایت جدی تر معیشتی از مردم در دوران شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: درست است که منابع دولتی محدود است اما این تسهیلات در نظر گرفته شده برای مردم  در پیچ و خم بوروکراسی گرفتار می شود. در کشورهای اروپایی کمک ها براساس لیست های خوداظهاری که از قبل وجود دارد به افراد تعلق می گیرد و سپس از آن افراد درخواست می شود تا آنها اسناد و مدارک خود را ارائه کنند اما در ایران تسهیلات در گیر و دار بوروکراسی قرار گرفته و بدست افراد نیازمند نمی رسد یا با تاخیر می رسد و کرامت افراد نادیده گرفته می شود.