یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: ملت شریف ایران نباید به این مسئله توجه کنند که فلان کاندیدا نظامی است یا غیرنظامی. بسیاری از نظامی‌ها در زمان جنگ نظامی نبودند بلکه به دلیل ضرورت رفتند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«منصور حقیقت‌پور»، نماینده پیشین مجلس، در این باره که برخی دهه پیش روی کشور را، دهه اصولگرایان می‌دانند، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اینکه برخی می‌گویند این دهه، دهه اصولگرایان است شاید به این دلیل است که رویکرد به سمت اصولگرایان، رویکرد مثبتی است. بنده منکر تلاش‌ها و کوشش‌های دوستان در حوزه اجرا نیستم حتما همه زحمت کشیده‌اند اما این تلاش‌ها، آنچنان که باید مورد قبول مردم نبوده است.

او در پاسخ به این سوال که اصولگرایان چه کردند که می‌‌گویید، رویکرد مثبتی برای آنها ایجاد شده است، افزود: به نظر می‌رسد به تدریج رویکرد از اینکه 10 سال اصلاح‌طلب باشد و 10 سال اصولگرایان در قدرت باشند، در حال تغییر کردن است. ما مدل هایی قبل از این داشتیم که بدون ورود به این گرایشات،  کشور را به خوبی اداره کردند. ما 8 سال دفاع مقدس را اداره کردیم این گونه نبود که بگوییم که لشگر اصولگرا و اصلاح‌طلب. به عنوان مثال این گونه نبود بگوییم که لشگر اصولگرا برود خط مقدم و لشگر اصلاح‌طلب به بخش پدافند برود!

حقیقت‌پور ادامه داد: بنابراین دوره این کارها تمام شده است، احساس می‌کنم که ما نیازمند برگشتن به روحیه انقلابی و مخلصانه هستیم حال برای انتخابات 1400، هر عنصر آزموده انقلابیِ مخلصی که دارای طرحی برای حل مشکلات مردم در بخش معیشت، اشتغال و اقتصاد  داشته باشد، می‌تواند بسم الله بگوید و تشریف بیاورد؛ آقایان بحث اصولگرا و اصلاح‌طلب را کنار بگذارند، باید اجازه بدهند ببینند آن کاندیدا چه می‌گوید؟

مشاور رئیس پیشین مجلس بیان کرد: نکته مهم این است که یک فرد سالم و فداکاری بیاید برای مملکت کار کند و تنها برای جیب خودش و خویشاوندانش کار نکند؛ از تراوشات فکری نخبگان، بزرگان و اندیشمندان برای پیشرفت ایران اسلامی استفاده کند این گونه نباشد که همه دانشمندان ما در حاشیه بنشینند و حسرت، بخورند.

این چهره سیاسی اصولگرا عنوان کرد: جمهوری اسلامی باید بتواند بحث قیمت دلار و قیمت سوخت و غیره را بررسی کند و ما به یک نیرویی نیازمندیم که بتواند، یک مولفه ای در کشور بر پایه محبت و دوستی برقرار کند. امروز بین مجلس و دولت دعوا و اختلاف نظر است، این در حالی است که نوکری برای مردم دعوا ندارد و در واقع خدمت به مردم یک دوش مردانه می خواهد؛ از این رو دولت و مجلس باید در خدمت کردن و تسهیلات دادن به مردم و عزت ایران، رقابت کنند.

حقیقت‌پور در باره بحث کاندیدای نظامی و غیرنظامی نیز گفت: در واقع ملت شریف ایران نباید به این مسئله توجه کنند که فلان کاندیدا نظامی است یا غیرنظامی. بسیاری از نظامی‌ها در زمان جنگ نظامی نبودند بلکه به دلیل ضرورت رفتند به عنوان مثال شهید باقری یک خبرنگار بود به خاطر نیاز کشور، نظامی شد؛ همچنین شهید همت یک معلم بود. بنابراین چه در میان نظامیان و چه غیرنظامیان، افراد بسیار شایسته‌ای  هستند. در واقع مردم  باید ببینند که هر کدام از این کاندیداها چه برنامه‌ای دارند، آیا پیشینه درست و سالمی دارند، کدام یک از کاندیداها، دنیاطلب نیستند و ساده زیست هستند، در نتیجه کدام کاندیدا، دنبال مهندسی واقعی عدالت است و کدام یک از اینها، وقتی فقیری در کشور می‌بیند اشک در چشمانش جمع می شود، کدامشان تیم خوب دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان اضافه کرد: ما در نظامیان، افراد بسیار شایسته‌ای داریم  بنده برخی نظامیان باصلابتی را می‌شناسم که در جهان اسلام، نمونه‌ای  ندارند بنابراین چرا باید سرمایه‌های  خود را کنار بگذاریم. بسیاری از افراد در گذشته نظامی بودند شخص روحانی که اکنون رئیس‌جمهور است، نظامی بوده که رییس پدافند کل کشور نیز بوده است. مرحوم هاشمی رفسنجانی، فرمانده جنگ بود. علی لاریجانی هم رییس ستاد سپاه بوده است؛ بنابراین هر کدام از این شخصیت‌ها، در دورانی مسئولیتی داشته‌اند، اینها جزو سرمایه‌های ما هستند، محسن رضایی همه چیزش را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران گذاشته است، باید بشنویم ببینیم چه می‌گویند. سردار سلیمانی هم نظامی بوده است و میلیونی برای تشییع پیکرش آمدند.