​رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیماری کووید-۱۹ در کودکان با تظاهرات غیر اختصاصی همراه است بنابراین در صورت بروز هر گونه علامتی کودک باید توسط پزشک مورد معاینه قرار گیرد.

علائم کرونا در کودکان را بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دکتر علی جعفری خاطر نشان کرد: کرونا در کودکان علایم مختلفی دارد حتی بیماری هپاتیت با درگیری کبد مراجعه کرد و کرونا مبتلا بوده است بنابراین آمار بیماران بعد از مثبت شدن تست کرونای آنها مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: درحال‌حاضر هفت بیمار کرونایی در بخش پشتیبان دو و ۲ بیمار قطعی کرونا و ۴ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بخش‌ای سی یو این مرکز بستری هستند.

دکتر سید علی جعفری با اشاره به اینکه بیمارستان اکبر از ابتدای پاندمی کرونا در خدمت اطفال بیمار بود و مرکز ارجاع بیماران اطفال کرونایی است، عنوان کرد: بخش پشتیبان دو، ویژه بیماران کرونا که نیاز به اقدامات درمانی مانند ونتیلاتور ندارند در نظر گرفته شده است که درحال‌حاضر از ۱۲ تخت فعال آن، ۷ تخت آن توسط بیماران کرونایی اشغال شده است.

وی با بیان اینکه بخش‌ ای سی یو یک بیمارستان اکبر با ۱۲ تخت فعال نیز در خدمت بیماران کرونایی است که از این تعداد ۱۰ تخت توسط بیماران تکمیل شده است، خاطر نشان کرد: دو نفر کرونای قطعی و ۴ نفر مشکوک به کرونا درحال‌حاضر در بخش‌ای سی یو بیمارستان اکبر بستری هستند.

رئیس بیمارستان اکبر مشهد با بیان اینکه در تمام بخش‌ها اقدامات پیشگیرانه برای عدم ابتلا سایرین به بیماری لحاظ شده است، عنوان کرد: بیماران بیمارستان اکبر به دلیل شرایط جسمانی نیاز به همراهی دارند بنابراین مادران کودکان کرونایی در کنار فرزندانشان حضور دارند اما تجهیزات حفاظت فردی کامل در اختیار بیماران و همراهی و پرسنل بیمارستان قرار می‌گیرد.

دکتر جعفری با اشاره به اینکه در همه گیری ویروسی هر نوع فردی با هر علامتی می‌تواند درگیر بیماری باشد، عنوان کرد: اموزش‌های لازم به پرسنل و خانواده بیماران داده شده و پرستاران موظف هستند اگر مادر بیماری این پروتکل‌ها را اجرایی نکرد به وی تذکرات لازم را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه ازمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان اکبر خوشبختانه امکان تست کووید ۱۹ را پیدا کرده است، ابراز کرد: سی تی اسکن بیمارستان اکبر نیز امکان تشخیص زود هنگام درگیری ریوی را فراهم کرده است اما اگر انژکتور ماده حاجب سی تی اسکن نیز اضافه شود از نظر تشخیصی برای بیماریهای گوارشی نیز مشکلی وجود ندارد.