محمد غرضی گفت: دولت و مجلس باید به جای منازعه با گرانی مبارزه کنند تا ارزش پول ملی به جایگاه واقعی خود بازگردد. دولت و مجلس باید تصمیم بگیرند که کشور را از وضعیت تورم کنونی خارج کنند. اکنون دنیا به گونه‌ای است که اگر در کشوری مشکل بی‌کاری وجود داشته باشد، هیچ موضوعی به درستی پیش نمی‌رود. این راه‌حل‌هایی است که من وقتی در انتخابات سال92 هم گفتم.

توصیه غرضی به مجلس و دولت: به جای منازعه با گرانی مبارزه کنید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این روزها که فشارهای افسارگسیخته اقتصادی بر مردم بیش از پیش تحمیل می‌شود و سفره مردم روزبه‌روز کوچک و کوچک‌تر می‌شود، به همان نسبت مناقشات دولت و مجلس بالاتر می‌رود و روزی نیست که رئیس‌ دولت و رئیس‌مجلس با یکدیگر به کنایه سخن نگویند و باعث ایجاد تنش مضاعف در کشور نشوند.

محمد غرضی، فعال سیاسی درباره شرایط کنونی میان قوه مقننه و قوه مجریه به «نامه‌نیوز» گفت: «بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب امروز به قطعیت می‌توان گفت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در مسیر خود شکست خورده‌اند زیرا آنچه تحت عنوان کشورداری می‌بینیم، جز بدگویی و اختلاف‌پراکنی نیست. هر دو جناح اختلافات خود را در جامعه مطرح می‌کنند و سعی می‌کنند پای مردم را هم به اختلافات خود باز کنند که در این شلوغی ناکارآمدی‌هایشان به دست فراموشی سپرده شود اما همه آنها باید بدانند که این روش شکست خورده است. اصلاح‌طلبان علیه اصولگرایان و اصولگرایان علیه اصلاح‌طلبان حمله می‌کنند تا خود دولت را به دست بگیرند و وقتی دولت در اختیارشان می‌افتد هیچ کاری برای ملت انجام نمی‌دهند و کشور قدمی رو به جلو حرکت نمی‌کند».

او ادامه داد: «کشور که سر جای خودش است و توانایی‌های بسیاری در کشورمان وجود دارد. ایران در بهترین منطقه آسیا قرار دارد و می‌شود از امکانات سرزمین‌مان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. ملت ایران نجیب است که در شرایطی که کشور این میزان امکانات، ثروت و منابع دارد و در عین حال فقر گسترده بر کشور حاکم است، پای انقلاب و کشور سکوت کرده‌ است و صبر پیشه می‌کند. عقل عمومی به این نتیجه رسیده است که دولت‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب فقط شعار می‌دهند و فقط آموخته‌اند که بار همه مسئولیت‌ها را بر دولت قبل از بیندازند».

او به عنوان راهکار وضعیت فعلی چنین گفت: «من به‌عنوان یک فعال سیاسی که اکنون نزدیک به هشتادسال سن دارم، توصیه‌ام این است که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان مسئولیت‌ عملکرد خود را پذیرند و این‌قدر مشکلات را بر گردن دیگری نیندازند و باور کنند که نفی دیگران به معنای اثبات خود نیست. از نظر تئوریک باید بگوییم که روش‌هایی جواب می‌دهد که متمضن حقوق عامه باشد. دیگر بس است که عده‌ای حقوق خاصه را بر حقوق عامه ترجیح می‌دهند. امتیازطلبان شکست‌خورده‌هایی بیش نیستند؛ کسانی که حقوق مردم را امتیازهای شخصی و گروهی معاوضه می‌کنند».

این فعال سیاسی درباره آنچه دولت و مجلس به جای مناقشه با یکدیگر باید انجام دهند، اظهار کرد: «دولت و مجلس باید به جای منازعه با گرانی مبارزه کنند تا ارزش پول ملی به جایگاه واقعی خود بازگردد. دولت و مجلس باید تصمیم بگیرند که کشور را از وضعیت تورم کنونی خارج کنند. اکنون دنیا به گونه‌ای است که اگر در کشوری مشکل بی‌کاری وجود داشته باشد، هیچ موضوعی به درستی پیش نمی‌رود. این راه‌حل‌هایی است که من وقتی در سال92 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شدم هم گفتم اما گروه‌هایی با ابزارهای تبلیغاتی زیادی که در اختیار داشتند نگذاشتند که چنین مسائلی به گوش مردم برسد و آنها همیشه تلاش کرده‌اند که مردم را از مسائل اصلی دور و به انحراف ببرند».

غرضی درخصوص موضوع سیاست خارجه هم تصریح کرد: «من در سال92 هم عرض کردم که سیاست خارجی انعکاسی از استعداد داخلی است. دنیا نگاه می‌کند و می‌بیند که ما در چه وضعیتی به سر می‌بریم؛ اگر کشوری محتاج باشیم، می‌خواهند مدام امتیاز بگیرند و امیال خود را تحمیل کنند اما اگر ببینند که در کشورمان در حوزه گندم خودکفا هستیم، نیازهای آموزشی را به بهترین شکل برطرف می‌کنیم، تولیدمان رونق دارد و مردم فقیر نیستند با موضعی برابر با ما روبه‌رو می‌شوند و در آن صورت می‌شود انتظار داشت که یک مذاکره سازنده انجام داد. اینکه حالا برخی به بایدن دلخوش کرده‌اند و تصور می‌کنند دولت آینده آمریکا خیر مردم ایران را می‌خواهد، تصور و نگاه اشتباهی است؛ بایدن و ترامپ هر دو منافع کشور خودشان را تأمین می‌کنند؛ حال یکی به شیوه‌ای سخت‌افزاری و زورگویانه و یکی با شیوه‌ای نرم‌افزاری و سیمایی خندان اما هر دو برای منافع آمریکا تلاش می‌کنند؛ پس نباید انتظار داشت که تغییر عمده‌ای در سیاست‌های آمریکا ایجاد شود و این ما هستیم که باید شرایط داخلی را بهبود بخشیم تا در عرصه بین‌المللی بتوانیم با قدرت مذاکره کنیم».

او در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا شما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری1400 می‌شوید یا خیر، گفت: «من از پیش از انقلاب تا امروز سرباز مردم و انقلاب بوده‌ام و در استیفای حقوق ملی هر کاری که از دستم برآمده انجام داده‌ام و دیده‌ام و با عمق وجودم درک کرده‌ام که این ملت بزرگ جنگ، مشکلات بعد از جنگ، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را پشت سر گذاشته است و واقفم که باید برای این ملت از جان مایه گذاشت؛ بنابراین من هنوز توانایی خدمت دارم و به عنوان یک سرباز فدایی کشور حتما در انتخابات1400 نامزد می‌شوم».