ایرنا- کرونا و تهدید ناشی از بازگشت شورشیان هوادار ترامپ، مراسم تحلیف رئیس جمهوری چهل و ششم ایالات متحده آمریکا را کمی با گذشته متفاوت کرده است.

تغییرات عجیب و متفاوت در مراسم تحلیف بایدن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جوزف آر. بایدن جونیور ظهر روز یکم بهمن‌ماه در یک مراسم تحلیف کوچک‌تر از حد معمول، اختیارات رئیس جمهوری ایالات متحده را در دست خواهد گرفت.

با وجود شرایط امنیتی شدید و استقرار بیش از ۱۵ هزار نفر از گارد ملی، پلیس و ارتش آمریکا در خیابان‌های واشنگتن دی‌سی، روز پنج‌شنبه در مقابل کاخ سفید تابلوهای مربوط به این مراسم نصب شد و مسئولان برگزاری در حال آماده‌سازی فضای این مراسم هستند. 

 

در حالی که عناصر اصلی این مراسم به صورت سنتی باقی می‌مانند، بسیاری از برنامه‌ها برای انطباق بهتر با دستورالعمل‌های مبارزه با کرونا، به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

بایدن در مقابل جان رابرتز رئیس دیوان عالی آمریکا سوگند یاد می‌کند و انتظار می‌رود به رسم معمول، سخنرانی بایدن پس از سوگند و سان نظامی انجام شود.

احتمالا به جای یک رژه نظامی سنتی در حضور تماشاگران، رئیس جمهوری جدید و خانواده وی با اسکورت رسمی نمایندگان هر شاخه ارتش آمریکا، راهی کاخ سفید شوند.

برخی از مراسم جشن نیز یک روز پیش از این مراسم تدارک دیده شده است که بیشتر تماشاگران آن به صورت مجازی خواهند بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که در این مراسم حضور نخواهد یافت اما مایک پنس معاون وی برای شرکت در آئین سوگند رئیس جدید حاضر خواهد شد.