ایسنا/ برخی از کشورها به دلیل مشخص نبودن عوارض واکسن های کرونا از تزریق آن امتناع می کنند.

اسامی کشورهایی که واکسن کرونا را تزریق نمی کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

واکسن کرونا  در کشورهای زیادی در مراحل مختلفی آزمایش می شود. در این میان چند واکسن وجود دارد که توانستند مجوز اورژانسی سازمان بهداشت جهانی را دریافت کنند.

در پیش گرفتن این روش محتاطانه ممکن است با توجه به ضرورت از سرگیری زندگی عادی عجیب به نظر برسد اما میزان پایینی از ابتلا به کووید-۱۹ به این معنی است که دولت های آسیایی می توانند تا مشخص شدن تاثیر واکسیناسیون در کشورهای دیگر منتظر بمانند.

گزارش ها حاکیست مقامات کشورهای ژاپن، استرالیا، هنگ کنگ و کره جنوبی تزریق واکسنهای موجود کروناویروس به مردم شان را به تاخیر انداخته اند و معتقدند حرکت محتاطانه در این مسیر، رویکرد ایمن تری است.

یکی از اعضای شورای اجرایی که به رهبر هنگ کنگ مشاوره می دهد، گفت: دست نگه داشتن در تزریق واکسن و منتظر ماندن برای مشخص شدن نتیجه اقدامات دیگران، اقدام بدی نیست.

در حال حاضر در هنگ کنگ که موارد ناچیزی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در روز گزارش میشود و از زمان شروع همه گیری مجموع فوتیها به ۱۶۱ نفر رسیده است، تایید واکسن کروناویروس به زمان ارائه اطلاعات آزمایشگاهی دقیق موکول شده و واکسیناسیون تا ماه فوریه انجام نمیشود.

در استرالیا نیز که محدودیتهای کرونایی تشدید شده و مرزها به روی ساکنان غیر بومی بسته شده، قرار است واکسن تولید شده شرکت فایزر پایان ماه ژانویه و واکسن آسترازنکا نیز ماه آینده تایید شود و واکسیناسیون نیز احتمالا در ماه فوریه آغاز شود.

این درحالیست که در ایالات متحده و انگلیس و به دنبال تایید اضطراری واکسن، نزدیک به ۱۴ میلیون دوز واکسن تزریق شده است.

مقامات و کارشناسان بهداشت در آسیا همچنان در مورد عملکرد این واکسن ها اطمینان ندارند زیرا این اولین مورد استفاده از فناوری mRNA برای واکسن است که به بدن دستور می دهد پروتئین هایی تولید کرده و سپس آنتی بادی های محافظ ایجاد کند.

نکته قابل تامل اینجاست که در میان افرادی که واکسن کروناویروس را دریافت کرده اند تاکنون مواردی از واکنشهای آلرژیک و حتی مواردی از فوت گزارش شده است.

به گفته محققان استرالیایی، دست نگه داشتن در تزریق واکسن به کشورها امکان می دهد تا از تجربه کشورهایی که توزیع را آغاز کرده اند، استفاده کنند.

به نقل از ژاپن تایمز، برخی از کشورها این نگرانی را دارند که شرکت های دارویی در مذاکرات سریع و شتابزده، مصونیت قانونی اخذ کرده اند.

وزیر بهداشت کره جنوبی نیز گفته است که کشورها به دلیل "ابهامات" در مورد این بیماری، مجبور به عقد "قرارداد ناعادلانه" با این شرکت ها شده اند. سئول نیز قصد دارد در ماه فوریه واکسیناسیون کروناویروس را آغاز کند.