آخرین خبر/ سخنان شب گذشته احمد جهان بزرگی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دور تازه‌ای از جنجال و حواشی بین دولت و صداوسیما ایجاد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 این استاد دانشگاه در سخنانی عجیب مدعی شده بود:"مسئولی می‌نشیند خانه و ممکن است پای منقل باشد و سر نمی‌زند به این طرف و آن طرف ببیند در مملکت چه می گذرد، حتی وزرایش نمی توانند با او تماس بگیرند، مسئول است؟" سخنان شب گذشته مهمان شبکه چهار که از صبح امروز بازتاب گسترده ای داشته است با واکنش شدید مقامات دولتی مواجه شده است و کار تا جایی پیش رفت که دولت تصمیم گرفت از صداوسیما شکایت کند.

در همین رابطه معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد به دنبال پخش صحبت های توهین آمیز نسبت به رییس جمهور و وزرای دولت در یکی از برنامه های تلویزیونی صدا و سیما از این سازمان و کلیه عوامل پخش این برنامه شکایت خواهد کرد.  همچنین نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در نامه‌ای به رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما خواهان پیگیری موضوع و بررسی نحوه جلوگیری از چنین اقداماتی در برنامه‌ها شدند. 

واعظی: مردم از توهین و جنجال خسته‌ شده‌اند

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری هم در توئیتی نوشت: هر چه به انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم توهین به رئیس‌جمهوری و تخریب دولت افزایش می‌یابد، این روش غیراخلاقی که با آموزه‌های دینی ما مغایر است، برای توهین‌کنندگان محبوبیت نمی‌آورد، از عزم و اراده رئیس‌جمهوری و دولت برای تلاش بیشتر در این شرایط سخت و خدمت به مردم نمی‌کاهد. او ادامه داد: میثاق همه ما در حکمرانی قانون اساسی است، مردم از تنش و توهین و جنجال خسته‌ شده‌اند. وی تصریح کرد: برای حل مشکلات کشور نیاز به تعامل و هم‌افزایی داریم، تبلیغات و دخالت در امورات و وظایف دیگران، راهگشا نیست.

حسام‌الدین آشنا هم نوشت:  مردم اهل ملاقه و منقل را به خوبی می‌شناسند.