خراسان/همه ما هر روز از دست‌ها‌یمان استفاده می کنیم و هر چه دست‌های قوی تری داشته باشیم ،موفقیت‌مان در انجام کارها بیشتر است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به همین دلیل در ادامه به چند حرکت ساده برای تقویت دست ها اشاره  می‌کنیم .  تمرینات تقویت دست معمولاً به افرادی توصیه می‌شوند که نیازبه بهبود یافتن از یک عمل جراحی یا ضربه دارند اما این تمرین‌ها نه فقط برای چنین بیمارانی بلکه برای تمام افرادی که فعالیت‌های شان فشاری پیوسته به دست‌های آن ها وارد می‌سازد هم مهم است . با انجام حرکات زیر، می‌توانید عضلات دست و مچ خود را تقویت کنید. دست خود را در هر حرکت بین 5 تا 10 ثانیه نگه دارید و هر حرکت را 10 بار تکرار کنید.

 

  

1- حرکت از مچ روی لبه میز

 یک حوله را تا کنید و روی لبه میز قرار دهید . مچ دست را طوری روی حوله تا شده بگذارید که بتوانید به راحتی دست را از مچ  و مطابق شکل به بالا و پایین حرکت دهید.

 

 

2- چرخاندن دست از مچ

دست را باز کنید و طوری جلوی خود قرار دهید تا کف دست رو به سمت پایین باشد. سپس از مچ دست بچرخانید طوری که پشت دست رو به پایین قرار گیرد.

 

3- تکان دادن 90 درجه‌ای مچ دست بر لبه میز

 مطابق شکل حوله ای را تا کنید و روی لبه میز قرار دهید. این بار دست ها را به موازات انگشت کوچک روی حوله بگذارید و در خلاف جهت  حرکت دهید .

 

4- حرکت دادن انگشت شست

شست خود را به سمت کف دست برگردانید و دوباره مانند تصویر به حالت اول بکشید. 

 

5- مشت کردن دست

مطابق شکل دست را کاملا مشت کنید طوری که انگشت ها به انتهای کف دست نزدیک باشد . سپس  انگشت ها را به سمت بالا بکشید طوری که مشت بسته شما باز شود . طبق تصویر، دست خود را در سه مرحله مشت کنید.

 

منبع: health.harvard.edu