معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران، گفت: مزین شدن اولین ناو اقیانوس‌پیمای ایران به نام شهید عبدالله رودکی، یک گام کوچک برای ماندگار شدن یاد یک سردار و رشادت‌های او در دوران دفاع مقدس بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار مرتضی زارع در آیین پگاه خاطره یادمان سردار شهید عبدالله رودکی که به همت واحد ادبیات پایداری حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس فارس برگزار شد، گفت: شهید رودکی، شخصیتی ارجمند و بی‌نظیر بوده است.

به گزارش حوزه هنری فارس، زارع گفت: نامگذاری ناو اقیانوس پیما به نام شهید حاج عبدا... رودکی فرصتی برای تکریم یاد و نام این شهید عزیز بود که در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده ای در رزم و حضور ارزنده نیروی دریایی داشت.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در ابتدای کار این ناو برخی از نیروهای مستقر در ناو که برای ماموریتی یک ماهه اعزام شده بودند، در ابتدا شناخت چندانی از شهید رودکی نداشتند.

وی افزود: در ناو لوح یادبودی نصب شده که خاوی اطلاعاتی از زندگی، خدمات و رشادت های این شهید عزیز است. نیروها که به تدریج این اطلاعات را مطالعه کرده و به شناخت نسبی دست پیدا کردند کم کم ارادت خاصی پیدا کردند.

زارع ادامه داد: پس از این ماموریت چنان علاقه ای در این افراد به وجود آمد که مجددا خواستار اعزام با این ناو هستند و معتقدیم روح متعالی شهید رودکی همراه این عزیزان است و ان شاءالله شوقی که در وجود وی برای رزم و رشادت بود در نسل های بعد نیز امتداد خواهد یافت.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس و از همرزمان شهید رودکی نیز در سخنانی گفت: شهید رودکی اهل محله آستانه بود و زیر سایه مهر و مرحمت حضرت سیدعلاءالدین حسین علیه السلام رشد و پرورش یافته بود.

مهدیار افزود: نگاه خاص و راهبردی شهید رودکی نقشی تعیین کننده در دفاع مقدس داشت و امروز تاثیر اندیشه‌های اوست که در سراسر منطقه و دریای سرخ و مدیترانه جبهه مقاومت را پیش می برد.

او ادامه داد: شهید حاج عبدا... رودکی شخصیتی چند بعدی داشت و نمی توان او را در یک سطح محدود کرد. او هم نماد عقلانیت بود، هم الگوی رشادت و هم اسوه مهر و محبت.

براساس این گزارش، در بخشی از مراسم یادبور شهید رودکی، سردار محمدباقر رنجبر نیز در سخنانی به بیان خاطراتی از شهید رودکی و نقش وی در حماسه دفاع مقدس پرداخت.