کاهش تمایل به تحصیل در کشور آمریکا به این معنا است که این روزها کانادا به مقصدی جذاب و اصلی مهاجرت دانشجویان خارجی تبدیل شده است.

کانادا به مقصدی جذاب تر از آمریکا برای دانشجویان تبدیل شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

کشور کانادا در حال حاضر گوی سبقت را از کشور آمریکا به عنوان یک مقصد مهاجرت خارجی برای تحصیل ربوده است. این مطلب را با استناد به نظر سنجی های معتدد و معتبر در سایت Educationation.com می توان بیان کرد که از دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل به عمل آمده است.

باید به این نکته اذعان داشت که توجه دانشجویان خارجی به طور ویژه ای نسبت به تحصیل در کشور کانادا تغییر نکرده بلکه این ایالات متحده آمریکا بوده است که همچون گذشته نتوانسته است مقصد اول دانشجویان خارجی باشد و توجه افراد کمتری را جذب کرده و جایگاه نخست خود را از دست داده است. در ژانویه 2018، ایالات متحده محبوب ترین مقصد برای دانشجویان بین المللی بود اما در تاریخ اکتبر 2020، شرایط تغییر پیدا کرد و اکنون این کشور سومین مقصد محبوب در جهان برای تحصیل است.

کاهش علاقه دانشجویان به تحصیل در ایالات متحده آمریکا در طول این بازه زمانی، روند ثابتی را طی کرده است. پس می توان به این نتیجه رسید که یک اتفاق خاص مانند شیوع بیماری کرونا تاثیر چندانی در کاهش توجه به این کشور به عنوان مقصد تحصیلی نداشته است بلکه تغییر تمایل دانشجویان بوده که جایگاه این کشور را متزلزل کرده است.

کانادااما در روندی متضاد، رفته رفته محبوبیت خود را در میان دانشجویان خارجی افزایش داده اند. در بازه زمانی بین ژانویه 2018 تا اکتبر 2020، توجه به تحصبل در کانادا روندی صعودی داشته است و از 10.1% به 13.8% رسیده است. شرایط در آمریکا اما به طور چشمگیری نا امید کننده بوده است. این نظر سنجی ها نشان می دهد که درصد تمایل دانشجویان خارجی به این کشور از 21.6% در ژانویه 2018 به 10.7% در اکتبر 2020 رسیده است. آلمان در رده چهارم این رده بندی قرار گرفته است و استرالیا نیز پنجمین مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی بوده است. کشور های فرانسه، هلند، ایتالیا، اسپانیا و سوئد نیز به ترتیب جایگاه های ششم تا دهم را در اختیار دارند.

یکی از شروط مهم برای مهاجرت به کانادا ، کامل بودن مدارک است. با آگاهی از مدارک لازم می توانید پروسه مهاجرت را آسانتر طی کنید. اگر شما چک لیست ویزای تحصیلی کانادا را در اختیار داشته باشید در واقع قدم اول را محکم برداشته و می توانید جهت تکمیل مدارک و دریافت ویزا  اقدام کنید.

گزینه های پس از تحصیل یک عامل بسیار مهم در انتخاب کشور مقصد برای تحصیل

گزینه هایی که می تواند اقامت پس از پایان تحصیل را آسان تر سازد به یک عامل بسیار مهم برای دانشجویان خارجی به منظور انتخاب کشور مقصد خود تبدیل شده است. شاید این عامل یکی از شاخصه هایی بوده است که سبب کاهش محبوبیت آمریکا شده است چرا که دولت آمریکا سیاست های سخت تری برای فارغ التحصیلان خارجی در نظر گرفته و آن ها را نیز اعمال می کند. در مقایسه، کانادا از دانشجویان تحصیل کرده در این کشور به شدت استقبال می کند. دانشجویان خارجی این فرصت را خواهند داشت که پس از فارغ التحصیلی، برای مجوز کار اقدامات لازم را انجام دهند. فارغ التحصیلان بین المللی در کشور کانادا می توانند اجازه کار آزاد دریافت کنند و این به آن ها اجازه خواهد داد تا برای هر کارفرمایی که بخواهند کار کنند.

یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی که افراد را ترغیب به انتخاب یک کشور به عنوان مقصد نهایی تحصیل خود می کند، هزینه های زندگی در کشور مقصد است. زبان رایج در کشور مقصد و همچنین شرایط فرهنگی مردمان آن نیز تاثیر مشابهی دارند. علاوه بر این، امنیت، شرایط سیاسی و اجتماعی و شهرت سیستم آموزشی آن کشور نیز نقش بسیار مهمی در انتخاب کشور مقصد ایفا می کنند.

گزینه های در دسترس پس از تحصیل در طول دو سال گذشته نقش بسیار ویژه ای پیدا کرده اند. این شاخص در سال 2018، نهمین عامل تاثیر گذار شناخته می شد اما امروزه جایگاه سوم را بدست آورده است.

چگونه می توان در کشور کانادا تحصیل کرد؟

مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، با وجود شیوع بیماری کرونا، همچنان به متقاضیان تحصیل، اجازه تحصیل در این کشور را می دهد. برای تحصیل در کشور کانادا، ابتدا باید موسسه آموزشی و همچنین رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید. سپس با ارسال مدارک خود به صورت آنلاین به دانشگاه، درخواست خود را برای دریافت پذیرش به این دانشگاه ارسال کنید. در صورتی که دانشگاه شما را واجد شرایط بداند، به شما یک گواهی معتبر پذیرش اعطا می کند که برای دریافت ویزای تحصیلی باید آن را به سفارت کشور کانادا ارائه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.