پروین قائم مقامی به واسطه دخترش (بهاره رهنما) و با سریال «خانه اجاره‌ای» پا به عرصه بازیگری نهاد و حالا به یکی از بازیگران پرکار سریال‌های طنز تلویزیون تبدیل شده است.

مادر بهاره رهنما چگونه بازیگر شد؟ +تصاویر دیده نشده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پروین قائم مقامی می‌گوید: «ورود من به بازیگری بیشتر برای ایجاد تغییر در روند زندگی‌ام و از تنهایی درآمدن بود. اما حالا واقعا به بازیگری علاقه دارم و به عنوان یک علاقه و حرفه به آن نگاه می‌کنم. دوست دارم فرصتش فراهم شود تا بتوانم در نقش‌های مختلف و متفاوت ظاهر شوم.»

او درباره بازی در نقش‌های طنز توضیح داد: «خودم دوست دارم نقش‌های جدی را هم تجربه کنم. به هر حال، به عنوان یک بازیگر دوست دارم توانایی‌های خودم را محک بزنم. با این حال، از نقش‌های طنز هم ناراضی نیستم و آن‌ها را دوست دارم. هر نقشی لطف خودش را دارد و این را هم باید در نظر داشته باشید که بازی در نقش‌های کمدی در مقایسه با رُل‌های جدی خیلی سخت‌تر است و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.»

بهاره رهنما

بهاره رهنما متولد 10 آذر 1352 در روستای هزاوه اراک ، بازیگر و نویسنده است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته حقوق قضایی و فوق لیسانس ادبیات نمایشی و ادبیات سینمایی بوده و سابقه روزنامه نگاری و نقاله خوانی نیز دارد.

در 2 سالگی از اراک به تهران نقل مکان کردند و در سال 1357 در بحبوحه انقلاب اسلامی با خانواده به کشور انگلستان رفتند اما طولی نکشید که با فروکش التهابات سیاسی دوباره به ایران بازگشتند.

همسر پیشین او پیمان قاسم خانی نویسندهٔ مشهور سینما است. این زوج دختری به نام پریا قاسم خانی دارند که تجربهٔ حضور در تئاتر پنجره ها و فیلم سینمایی دایرهٔ زنگی و سریال مرد هزار چهره را دارد. او پس از جدایی از قاسم خانی در شهریور ۱۳۹۶ با امیر خسرو عباسی ازدواج کرد.

بهاره رهنما