فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملت ایران همه بزرگ و کریم هستند، گفت: ملتی که در مقابل این همه قدرت بایستد و هرگز پژواک صدای بیگانه نشود ملتی عزیز و ستودنی است. این ماجرایی است که ملت ایران به وسیله آن زنده ماند.

روایت سردار سپاه از ماجرایی که ملت ایران به وسیله آن زنده ماند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مراسم دهمین پاسداشت «ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با رونمایی تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «عصر‌های کریسکان» در پردیس سینما بهمن سنندج با حضور سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه و حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد. 

سردار سرلشکر «سلامی» در آیین دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت بیان کرد: هیچ کس تصور نمی‌کرد انقلاب اسلامی این گونه امپراطوری‌های بزرگ را درهم بشکند. تجربه تاریخ هم نشان داد هر گاه اسلام طلوع کرد همه مشرکان و منافقان در مقابل آن صف‌آرایی کردند تا نور خدا را خاموش کنند، اما هر بار خداوند نور خود را کامل کرد. هر چند مشرکان آن را نپسندند.

فرمانده کل سپاه بیان داشت: امروز مفتخریم در خدمت مردم سربلند کردستان هستیم. این استان نگین زیبا در حلقه انگشتری کشور بزرک و پهناور ایران و سرزمین درخشش‌هاست. مردمان کردستان به طبیعت این سرزمین کاملا شبیه‌اند. مردمانی رفیع با گامت‌های برافراشته و قلب‌هایی سرشار از ایمان و روح‌هایی لطیف و مهربان. مردم کردستان نقش وفاداری به انقلاب و این ملت را در تاریخ کهنسال و چهار دهه انقلاب به زیبایی اثبات کردند.

وی با بیان اینکه کردستان بخش مهمی از هویت مقاومت ملی ایران است؛ گفت: داستان‌های بسیاری مکتوب و نانوشته و ناگفته باقی مانده است. جغرافیا و تاریخ مقاومت ما وسیع است. هر ملتی اگر در صحنه‌های حساس تاریخ خود نایستد می‌شکند. ما ۴ دهه مقاومت استثنایی و تکرارناپذیر در تاریخ این کشور شاهد بودیم.

سرلشکر سلامی گفت: ملت ایران همه بزرگ و کریم هستند. ملتی که در مقابل این همه قدرت بایستد و هرگز پژواک صدای بیگانه نشود ملتی عزیز و ستودنی است. این ماجرایی است که ملت ایران به وسیله آن زنده ماند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: مقاومت یک مسیر است و در هیچ نقطه‌ای از آن نباید کوتاهی شود. ملت ایران خطا نمی‌کند، زیرا به رهبر معظم انقلاب چشم دوخته و پیرو آن رهبر رئوف و رحیم است.

وی در ادامه گفت: کتاب «عصر‌های کریسکان» یک جلوه‌ای از این مقاومت، جوانمردی، ایثار و گذشت در استان کردستان است.