رئیس مجلس شورای اسلامی با هدف نظارت میدانی بر حوزه های انتخابیه استان کردستان، گفت وگو با مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها دقایقی پیش وارد فرودگاه سنندج شد.

توضیحات رئیس مجلس درباره سفر سه روزه به کردستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز سه شنبه (19 اسفندماه) عازم استان کردستان شده، دقایقی پیش وارد فرودگاه سنندج شد و مورد استقبال رسمی بهمن مرادنیا استاندار و سایر مقامات استانی قرار گرفت.

عزیمت رئیس مجلس به استان کردستان با هدف بازدید و نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه استان کردستان، بررسی مشکلات این مناطق و پیگیری مطالبات مردم انجام می شود.

در این بازدید میدانی نمایندگان مجمع استان کردستان و مسئولان اجرایی استان، رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی می کنند.

قالیباف در جمع خبرنگاران در فرودگاه سنندج اظهار کرد: سفر به کردستان که از مناطق پر ظرفیت و متاسفانه مناطق محروم کشور نسبت به شاخص های توسعه است، بر اساس حضور و نظارت های میدانی در پروژه های نیمه تمام و کمک به اتمام آن ها صورت گرفته است.

وی افزود: سفر به استان کردستان بعد از اتمام برنامه بودجه در مجلس که کار فشرده ای هم بود، اولین سفر استانی است که همراه با روسای سه کمیسیون مجلس انجام شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از قبل بررسی هایی در استان انجام شده و نظام مسایل استان مشخص است بیان کرد: در این سه روزه که در کردستان هستیم، سعی می شود با استاندار و شورای برنامه ریزی استان به همه حوزه های شهرستان ها برای بررسی موارد مورد نظر سر کشی شود.

 وی ادامه داد: امید است بتوان به اتمام پروژه های ناتمامی که سال های زیادی از عمر آن ها می گذرد کمک کرد و آنها را تسریع بخشید.

قالیباف اعلام کرد: بنا این است که در راستای محرومیت زدایی که در بودجه 1400 وجود دارد، توجه ویژه ای به استان کردستان شود. 

وی بررسی مسایل بخش صنایع کردستان به ویژه در بحث صنایع تبدیلی و کشاورزی با حضور رییس کمیسیون صنایع مجلس، بررسی مشکلات در حوزه آب به ویژه آب شرب و کشاورزی در روستاها را از اولویت های مورد بررسی استان در این سفر ذکر کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسایل مرز و کوله بری که از زخم های کهنه حوزه مرزی کشور هم در شمال غرب و هم در جنوب شرق است، که باید مورد توجه قرار گیرد و امید است که با کارشناسان استان و وزرای کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور بتوان آن ها حل و تحرکی را در استان کردستان ایجاد کرد.