جمعی از نمایندگان در تذکری هب آقای روحانی رئیس جمهور خواستار تشکیل کارگروهی ویژه جهت پیشگیری از افزایش قیمت کالاها در آستانه نوروز ۱۴۰۰ شده‌اند.

تذکر ۳۱ نماینده به رئیس‌جمهور برای مهار گرانی‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

31 تن از نمایدگان در تذکری به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور خواستار تشکیل کارگروهی ویژه برای پیشگیری از افزایش قیمت کالاها در آستانه نوروز 1400 شده‌اند.

متن تذکر نمایندگان به حجت الاسلام حسن روحانی به شرح ذیل است:

 با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و کاهش قدرت خرید مردم برای کالاهای اساسی و ضروری هر ساله قیمت ها در پایان سال بی رویه افزایش پیدا می کند حضور تعزیرات حکومتی در آن ایام بی‌تأثیر خواهد بود لذا به دلیل حساسیت موضوع خواهشمند است دستور بفرمایید از همین حالا سازمانها و وزارتخانه ذی‌ربط کارگروه تخصصی تشکیل داده و تدبیر لازم جهت پیشگیری از افزایش قیمت کالا در پایان آن سال جلوگیری نمایند.

تذکر 15 نماینده به وزرای «صمت»و کشاورزی رباره قیمت میوه

بیش از این نیز 15 نماینده به وزرای «کشاورزی، دادگستری و «صمت» درباره قیمت نجومی میوه تذکر داده بودند.

بر اساس این گزارش؛ علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی به همراه 14 نماینده دیگر در تذکری خطاب به سیدعلیرضا آوایی وزرای دادگستری، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از قیمت‌های نجومی میوه انتقاد کردند.

در مشروح تذکر این 15 نماینده به وزرای کشاورزی، دادگستری و «صمت» آمده بود

چرا در بازار میوه و مایحتاج ضروری خانواده‌ها با قیمت‌های نجومی عرضه می‌شود؟ آیا میوه هم به تحریم ارتباط دارد؟.متأسفانه در ایام پایانی سال شاهد افزایش بی‌حساب و کتاب میوه و اقلام مایحتاج ضروری خانواده‌ها هستیم و سود ناشی از این افزایش قیمت اجناس از جیب مردم به کام عده‌ای دلال می‌رود آیا دولت تماشاچی است یا برنامه‌ای برای مدیریت این بازار دارد؟ اگر برنامه‌ای هست چرا همچنان بازار رها شده است؟

به گزارش تسنیم، برخی از نمایندگان ازجمله شهباز حسن پور و محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان سیرجان و کرمان در جلسات علنی مجلس در زمان بررسی بودجه درتذکرات شفاهی خود خطاب به مسئولان مربوطه درباره گرانی میوه و مایحتاج مردم در ایام پایانی سال تذکر داده بودند.

لازم به ذکر است روز جلسه ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای تنضیم بازار و همچنین کنترل قیمت‌ها در ایام عید برگزار شد که اعضای کمیسیون اقتصادی در این جلسه از وزیر خواستند وزارت صمت به جای افتتاح پروژه‌ها قیمت های افسارگسیخته بازار را مهار کند.

همچنین سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز از برگزاری جلسه این کمیسیون با مسئولان وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و سایر مسئولان مربوطه درباره گرانی قیمت میوه خبر داد که در این نشست مقرر شد که برای کنترل قیمت میوه در ایام نوروز و بعد از آن، استانداران غرفه‌های عرضه مستقیم میوه را ایجاد کنند.