عضو جبهه اصلاحات گفت: هدف جبهه اصلاحات رسیدن به نامزد واحد است، این مرجع پس از طی مراحل قانونی ثبت نام و بررسی صلاحیت ها، از بین نامزدهای اصلاح طلب تأییدصلاحیت شده براساس شاخص ها و راهبردهای مصوب نسبت به معرفی نامزد اجماعی اصلاح طلبان اقدام می کند.

فعال اصلاح‌طلب: جدایی عارف از اصلاحات کذب محض است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اخبار حکایت از آن می کند بنیاد امید ایرانیان جدای از آنکه تصمیم نهاد اجماع ساز و سیدمحمد خاتمی درباره نامزد جریان اصلاحات چه باشد، به نفع محمدرضا عارف در برخی از استان‌های کشور ستادهایی را راه‌اندازی کرده است که برخی این اقدام را به جدایی عارف از جریان اصلاحات تعبیر کردند.

حسن رسولی درباره جدایی سفره محمدرضا عارف از اصلاحات به نامه نیوز گفت: براساس قانون انتخابات تشکیل ستاد انتخاباتی به لحاظ موعد زمانی مربوط به دوره آزاد بودن تبلیغات انتخاباتی کاندیداهاست بنابراین راه اندازی ستادهای انتخاباتی تا قبل از رسیدگی و تعیین تکلیف صلاحیت نامزدهای بالقوه غیرقانونی است.

وی افزود: آقای دکتر عارف که مقیّد و مصرّ به رعایت قانون است با توجه به منع قانونی در هیچ استانی نسبت به راه اندازی ستاد انتخاباتی اقدام نکرده است. البته فراهم کردن مقدمات ورود به عرصه انتخابات به نحوی که نشانه ای از تبلیغات انتخاباتی در این تمهیدات وجود نداشته باشد از نظر قانونی بلامانع است و طبعا آقای دکتر عارف به عنوان یکی از نامزدهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری امسال از حق و ظرفیت قانونی استفاده کرده و ما در پاره ای از استان ها مقدمات را فراهم کرده ایم.

این فعال سیاسی نزدیک به محمدرضا عارف درباره جدایی او از سیدمحمد خاتمی اظهار کرد: اینکه می گویند آقای عارف راهش را از آقای خاتمی یا جریان اصلاحات کذب محض است. من عضو جبهه اصلاحات ایران هستیم و هم از قدیم الایام جزء دوستان و یاران نزدیک محمدرضا عارف بوده و هستم.

وی ادامه داد: اعلام آمادگی هیچ کدام از نامزدهای احتمالی اصلاح طلب در این مرحله منوط به تصویب در مرجع اجماع سازی یعنی جبهه اصلاحات ایران نیست. طبعا شخصیت ها و احزاب سیاسی نامزدهای خودشان را تعیین می کنند، بعد براساس سازوکاری که در جبهه اصلاحات تعیین شده است، این اسامی در مجمع عمومی جبهه اصلاحات مورد بررسی قرار خواهند گرفت. همه مجموعه شخصیت هایی که بالقوه نامزد هستند، چه آنان که این نامزدی را اعلام کردند و چه آنان که هنوز اعلام نکرده اند، از این حق برخوردار هستند.

عضو جبهه اصلاحات توضیح داد: هدف جبهه اصلاحات رسیدن به نامزد واحد است، این مرجع پس از طی مراحل قانونی ثبت نام و بررسی صلاحیت ها، از بین نامزدهای اصلاح طلب تأییدصلاحیت شده براساس شاخص ها و راهبردهای مصوب نسبت به معرفی نامزد اجماعی اصلاح طلبان اقدام می کند.

وی افزود: حفظ انسجام و پرهیز از هر نوع اعلام موضع و رفتاری که به وحدت و انسجام جامعه اصلاح طلبی لطمه وارد کند، خط و مشی همیشگی آقای دکتر عارف بوده است. این خصیصه تنها در حد یک ادعا نیست، جامعه سیاسی ایران در عمل بروز و ظهور این صفت حسنه اخلاقی و سیاسی آقای عارف را در انتخابات سال 92 دید.

رسولی یادآور شد: تغییری در خط و مشی آقای دکتر عارف نشده و همواره ایشان به عنوان یک نیروی با سابقه انقلابی نسل اول در وهله اول حفظ منافع و مصالح ملی کشور را مدنظر قرار داده و در وهله دوم همچون گذشته در مسیر تقویت جریان اصلاح طلبی و بهبودخواهی در ایران حرکت خواهد کرد.