برگزاری مراسم عروسی در عصر کرونا یکی به یکی از معضل هایی تبدیل شده است که زوج های جوان با آن روبرو هستند و برای اینکار می بایست به تالار هایی بروند که در آن ها پروتکل های بهداشتی تمام و کمال انجام می شود.

برگزاری مراسم عروسی در ایام کرونا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

مراسم عروسی در ایام کرونا

تشریفات عروسی امروزه در عصر کرونا بسیار متفاوت شده است و با قبل فرق میکند. امروزه نمی توانید مانند قبل به تالار بروید و از مراسم های عروسی به آن صورت که بود لذت ببرید و برای این کار می بایست در ساعات مشخصی وارد تالار شوید و در یک ساعت مشخص تالار را ترک کنید.

در این بین بسیاری از تالار های تشریفات عروسی دچار ضرر های بسیاری شدند و از این کار کناره گیری کردند اما با این حال تعداد بسیاری از تالار ها شرایط خود را با کرونا وقف داده اند و مراسم های عروسی در آنها به صورت قانونی برگزار می شود.

شرایط استفاده از تالار در ایام کرونا

برای اینکه بتوان در ایام کرونا مراسم عروسی برگزار نمود می بایست یک سری شرایط خاص را پشت سر گذاشت و به دنبال آن به تالاری رفت که بتوان در آن از بهترین شرایط استفاده کرد. شرایط مراسم عروسی در ایام کرونا به گونه ای می باشد که می بایست فاصله گذاری اجتماعی در آن رعایت شود. به همین منظور تالار ها میز های خود را به صورت جداگانه از یک دیگر قرار می دهند و فاصله میز ها را از یکدیگر بیشتر میکنند. همچنین در میز های هشت نفره و 9 نفره می بایست 3 تا 4 نفر حضور داشته باشند تا اگر بیماری وجود داشته باشد انتقال آن صورت نگیرد.

2

شرایط استفاده از تالار در ایام کرونا

انتخاب تالار عروسی در ایام کرونا

امروزه برای استفاده از یک تالار عروسی در ایام کرونا ساعات مشخصی تعیین شده است و شما فقط می توانید در این ساعات به برگزاری مراسم عروس بپردازید. با توجه به این که ممنوعیت منع تردد هم وجود دارد مانند قبل نیست که عروسی ها تا 10 شب و گاها تا 12 شب به طول بی انجامند و در این ایام می بایست ساعت عروسی از 17 تا 20 باشد و مهمان ها ساعت 20 باید تالار را خالی کنند.

تالار هایی که در این ایام می خواهند فعالیت کنند می بایست شرایط مورد نیاز را داشته باشند، این شرایط مانند تهویه مطبوع، وجود مواد ضد عفونی کننده و زدن ماسک برای همه افراد الزامی می باشد.

یکی دیگر از الزامات تالار ها نصب اپلیکیشن ماسک است تا افراد مبتلا تشخیص داده شوند.همچنین اجتماع میهمانان بیشتر از 200 نفر ممنوع است و باید کمتر از این تعداد باشد.

برگزاری مراسم عروسی در تالار یا خانه؟

با توجه به شرایط موجود بسیاری از افراد به این فکر می افتند که مراسم عروسی خود را در خانه برگزار کنند. این کار امکان پذیر می باشد اما با توجه به این که اجتماع افراد در یک محیط کوچک تر بسیار خطرناک می باشد و علی ربانی در این خصوص احضار داشتند که تالار ها می بایست شرایط را برای گرفتن مراسم تشریفات عروسی مهیا کنند تا مردم مراسم های خود را در تالار پذیرایی بگیرند.

3

برگزاری مراسم عروسی در تالار یا خانه؟

ویروس کرونا به قدری واگیردار و خطرناک می باشد که می تواند تعداد زیادی از مهمان ها را دچار بیماری قند و حتی منجر به مرگ بسیاری از افراد شود. به همین دلیل نمی توان افراد زیادی را در یک محیط کوچک مانند خانه جمع کرد.

هزینه مراسم عروسی در ایام کرونا

هزینه های مراسم عروسی امروزه به علت کرونا کاهش یافته است و زوج ها می توانند مراسم عروسی خود را با هزینه های پایین تر برگزار کنند. این امر به دلیل این می باشد که هم ساعات مراسمات کمتر شده است و هم تعداد میهمانان کاهش یافته است.

بنابراین هزینه های مراسم عروسی به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

برگزاری مراسم عروسی در تالار های سرباز

در حوالی بزرگراه آزادگان بسیاری از باغ تالار ها می باشند که به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت های خود را تعطیل کرده اند و این باغ تالار ها می توانند از مهمان ها در فضای باز پذیرایی کنند اما این نوع تالار ها هم می بایست فعالیت های خود را مانند تالار های معمولی محدود کنند تا از شیوع این ویروس جلوگیری شود اما استفاده از تالار های سرباز می تواند خطر انتقال ویروس را کاهش دهد بنابراین بیشتر افراد امروزه برای برگزاری مراسم های عروسی از این باغ تالار ها استفاده میکنند و این یک امتیاز مثبت برای باغ تالار ها محسوب می شود.

4

برگزاری مراسم عروسی در تالار های سرباز

سخن پایانی

به صورت کلی ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی روی زندگی مردم گذاشته است و اکثر مراسمات آنها از جمله مراسم ازدواج را تحت تاثیر قرار دارده. امروزه مراسم عروسی دیگر مانند قبل نمی باشد و برای اینکه یک زوج جوان بتوانند با یکدیگر ازدواج کنند و مراسم عروسی بگیرند می بایست از صد کرونا گذر کنند و برای این کار حتما باید شرایط عروسی خود را محدود کنند.

کسانی که میخواهند ازدواج کنند حتما باید در تالار ها مراسم خود را برگزار کنند و این امر به دلیل این می باشد که از شیوع ویروس کرونا پیشگیری شود.

در این بین تالار ها ضوابط و شرایطی را باید رعایت کنند و شرایط تالار های تشریفات عروسی مانند قبل نمی باشد. این شرایط اعم از رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت ساعت و فاصله گذاری اجتماعی است.

سوالات متداول برگزاری مراسم عروسی در ایام کرونا
  1. چگونه می توان در ایام کرونا عروسی گرفت؟

    برای گرفتن مراسم عروسی می بایست به تالار هایی مراجعه کنید که پروتکل های بهداشتی را رعایت میکنند و شرایط آنها محدود می باشد.

  2. آیا گرفتن مراسم عروسی در ایام کرونا امکان پذیر می باشد؟

    در این رابطه می بایست گفت در شرایط بحرانی تالار ها بسته می شدند و کسانی که مراسم عروسی می گرفتند جریمه میشدند اما در شرایط زرد می توان این کار را انجام داد.

  3. هزینه های مراسم عروسی در ایام کرونا چقدر است؟

    هزینه های تالار ها متفاوت می باشد اما هزینه ها نسبت به قبل از همه گیری کرونا کمتر شده است و این به خاطر کم شدن تعداد مهمان ها می باشد.