وزیر خارجه آمریکا طی هفته جاری به بروکسل سفر خواهد کرد تا با مقام‌های اروپایی درباره موضوعات مختلفی از جمله ایران، اوکراین و افغانستان رایزنی کند.

سفر وزیر خارجه آمریکا به بروکسل برای مذاکره درباره ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رویترز، یک مقام آمریکایی گفت: آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده هفته جاری به بروکسل بازخواهد گشت تا درباره ایران، افغانستان و فعالیت های روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین با مقام های اروپایی مذاکره و رایزنی کند.

بر اساس این گزارش، بلینکن قرار است همراه با لیود آستین وزیر دفاع آمریکا به بروکسل سفر کند. این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، جزئیات بیشتری را درباره این سفر منتشر نکرده است.

پنتاگون هفته گذشته اعلام کرد: آستین قرار است از مقر ناتو در بروکسل دیدن کند. این بخشی از سفر وزیر دفاع آمریکا است که از روز شنبه آغاز شده و شامل سرزمین های اشغالی فلسطین، آلمان و بریتانیا بوده است.

سفر دو مقام ارشد کابینه جو بایدن به بروکسل همزمان با تشدید تنش ها بر سر فعالیت های نظامی روسیه در مرز شرقی اوکراین است. واشنگتن مدعی شده است که روسیه تعداد نظامیان مستقر در مرز اوکراین را به بالاترین سطح از سال 2014 رسانده است، یعنی زمانی که شبه جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز روز جمعه اوکراین را به "اقدامات خطرناک تحریک آمیز" در منطقه دونباس در شرق اوکراین متهم کرده است.

ترکیه نیز روز جمعه اعلام کرده است که ایالات متحده 2 فروند کشتی جنگی را از 14 و 15 آوریل در دریای سیاه مستقر خواهد کرد.

بلینکن نخستین بار در ماه مارس به بروکسل سفر کرد تا با مقام های ناتو و اتحادیه اروپا رایزنی کند.