مشاور امنیت ملی آمریکا و مشاور امنیت رژیم صهیونیستی در جریان دیدار در واشنگتن بر ایجاد گروه کاری برای تمرکز ویژه بر تهدید پهپادها و موشک‌های هدایت شونده تولید ایران توافق کردند.

توافق آمریکا و اسرائیل علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کاخ سفید بیانیه‌ای درباره دیدار «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «مئیر بن شبات» مشاور امنیت رژیم صهیونیستی صادر کرد.

در این بیانیه آمده که سالیوان و شبات در دیدار خود در واشنگتن بر رایزنی‌های دوجانبه تنگاتنگ میان دو دولت درباره گستره‌ای از موضوعات منطقه‌ای توافق کردند.

در این بیانیه آمده که این دو مقام آمریکایی و اسرائیلی درباره نگرانی‌های جدی درباره پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر گفت‌وگو کردند.

همچنین آمریکا اسرائیل را در جریان گفت‌وگوها در وین قرار داده و بر علاقه شدید آمریکا در رایزنی نزدیک با اسرائیل درباره موضوع هسته‌ای ایران تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «آمریکا و اسرائیل درباره تهدید چشمگیری که توسط رفتار خصمانه ایران در منطقه به وجود آمده هم نظر بوده و مقامات آمریکایی بر حمایت خلل ناپذیر بایدن از حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کردند».

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «آمریکا و اسرائیل بر ایجاد گروه کاری برای تمرکز ویژه بر تهدید فزاینده پهپادها و موشک‌های هدایت شونده تولید شده توسط ایران و ارائه آنها به متحدانش در منطقه خاورمیانه توافق کردند».

در پایان این بیانیه تاکید شده که آمریکا همچنان بر تعهد خود به امنیت اسرائیل پایبند بوده و در راستای تقویت تمامی جنبه‌های روابط میان آمریکا و اسرائیل اقدام خواهد کرد.