رژیم اشغالگر قدس به کانون بروز حوادث و فجایع گوناگون تبدیل شده است. برخی منابع خبری بامداد شنبه از وقوع آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت بندر حیفا خبر دادند.

حیفا هم پر!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رژیم اشغالگر قدس به کانون بروز حوادث و فجایع گوناگون تبدیل شده است. برخی منابع خبری بامداد شنبه از وقوع آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت بندر حیفا خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نوشته یک آتش‌سوزی در تأسیسات CCR واقع در حیفا رخ داده است. این روزنامه نوشته وزارت حفاظت  از محیط‌زیست در حال انجام تحقیقات درباره این آتش‌سوزی است. وزارت حفاظت محیط‌زیست رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای وقوع آتش‌سوزی در یکی از تأسیسات پالایشگاه «بازان» در حیفا را تأیید کرد. طبق اعلام این نهاد صهیونیستی آتش‌سوزی شامگاه جمعه به دلیل آسیب‌دیدگی یکی از لوله‌های سیستم CCR ایجاد شده است.بر اساس این ادعا، تیم عملیات اضطراری این پالایشگاه توانسته‌اند شعله‌های آتش را مهار کنند و عملیات سوخت‌رسانی به تأسیساتی که دچار حریق شده متوقف شده است.وزارت حفاظت محیط‌زیست رژیم صهیونیستی گفته میزان آلاینده‌های موجود در مناطق مجاور حادثه اندازه‌گیری شده و فعلا انحرافی از میزان استاندارد نداشته است.هفته پیش هم منابع خبری از انفجار موشک در نزدیکی تأسیسات اتمی «دیمونا» در فلسطین اشغالی خبر دادند. 

  آوار مصیبت بر سر صهیونیست‌ها

«روون ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی، در ۶ آوریل ( ۱۷ فروردین)، به «بنیامین به نتانیاهو»، ۲۸ روز فرصت داد تا کابینه جدید را تشکیل و آن را به کنست معرفی کند اما اکنون که مهلت ۴ هفته‌ای نتانیاهو در حال پایان یافتن است، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ریولین قصد دارد این وظیفه را به رقبای نتانیاهو واگذار کند.

اگرچه نتانیاهو طبق قانون می‌تواند در صورت تمایل ۲ هفته دیگر مهلت برای تشکیل کابینه درخواست کند، اما تلاش‌های او برای دستیابی به توافق با طرف‌های دیگر تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است.شواهد نشان می‌دهد که ریولین قصد دارد «یائیر لاپید»، رئیس حزب «یش عتید» و یا «نفتالی بنت»، رئیس حزب «یامینا» را به عنوان مأمور تشکیل کابینه معرفی کند.اصرار نتانیاهو برای حفظ کرسی نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که عدم قطعیت در سیاست این رژیم رو به افزایش است.

در همین حال شکست گفت‎وگو‌های نتانیاهو با جناح‎های سیاسی رژیم صهیونیستی بار دیگر او را ترغیب به اتحاد با متحد سابق خود، یعنی «بنی گانتز»، کرده است.به گزارش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو که خود را در خطر ترک صحنه سیاسی می‌بیند، برای ادامه نشستن بر مسند قدرت، بار دیگر به وزیر جنگ فعلی این رژیم، یعنی بنی گانتز از ائتلاف «آبی و سفید» متوسل شده است.اما گزارش‌ها حاکی از آن است که گانتز پیشنهاد نتانیاهو را رد کرده است.

 اوضاع در سرزمین‌های اشغالی طبیعی نیست 

ناتوانی نتانیاهو در ایجاد اجماع پیرامون خود در انتخابات در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری شدت گرفته است.به نظر می‌رسد نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی که از سال ۲۰۰۹ به عنوان بالاترین مقام سیاسی، این سمت را برعهده داشته است، قربانی سیاست خود مبنی بر عدم سازش با گانتز شده است.

همان‌طور که مشخص است، جناح‌های سیاسی مخالف حزب لیکود عزم خود را برای پایان دادن به حضور ۱۲ ساله نتانیاهو در قدرت جزم کرده‎اند.با انتشار نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی در ۲۳ مارس، حزب لیکود و متحدان راست‌گرای آن با وجود کسب ۵۲ کرسی کنست، موفق به تشکیل کابینه به‌طور مستقل نشدند.شاید هنگامی‌که سال گذشته نتانیاهو وارد معامله قدرت در چرخش با گانتز شد، فکر نمی‎کرد که اقداماتش باعث از بین رفتن کرسی‌های مناسب برای تشکیل کابینه به‌طور مستقل شود.این در حالی است که پنج‌شنبه شب دستکم ۴۴ نفر در بزرگ‌ترین گردهمایی از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در اراضی اشغالی بر اثر ازدحام جمعیت کشته شدند.وقوع آتش‌سوزی اخیر در پالایشگاه حیفا، اوضاع را به مراتب به ضرر همه جریان‌های  رژیم صهیونیستی سخت‌تر ساخته است. 

 ادامه جنگ هکری علیه صهیونیست‌ها

درعین‌حال، نبردهای هکری علیه رژیم صهیونیستی نیز بر ضریب آسیب‌پذیری تل‌آویو در برهه فعلی افزوده است.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی روزنامه اقتصادی کالکاسکت، هکرها بعد از دستیابی به بانک اطلاعاتی پایگاه داده‌های عمومی (gov.il) دستکم ۱۰۰ گیگابایت از این اطلاعات را در یکی از سایت‌های مربوط به هکرها بارگذاری کردند.

«د مارکر» دیگر روزنامه اقتصادی وابسته به روزنامه هاآرتص هم در گزارشی خبر داد ۶ ماه بعد از  موج شدید حملات سایبری علیه اسرائیل که ۸۰ شرکت را درنوردید ، ظاهرا ما بار دیگر در آغاز موج جدیدی از این حملات هستیم.

رایال زیف، نویسنده این گزارش خبر داد: بار دیگر شاهد انتشار نام یک شرکت اسرائیلی در لیست یک گروه سایبری در (Dark Web) هستیم.

شرکت اسرائیلی (Veritas Logistics) که یک شرکت لجستیک است آخرین قربانی اعلام شده از اسرائیل است که هکرها با انتشار ۹ گیگابایت از اطلاعات آن بر روی شبکه تهدید کردند در صورت عدم پرداخت باج ۳ بیت کوینی آن‌ها تمام اطلاعات آن را منتشر خواهند کرد.درحالی‌که هکرها به این شرکت تا سوم می مهلت پرداخت داده‌اند برخی از منابع خبر می‌دهند که این حمله سایبری دو قربانی دیگر هم گرفته است.یکی از متخصصان حملات سایبری با متهم کردن هکرهای ایرانی به انجام این اقدام ادعا کرد: مهاجمان فعلی از همان روش سابق و حملاتی که در نوامبر گذشته رخ‌داده استفاده کرده اما ابزارها و روش‌های خود را در این زمینه به‌روزرسانی کرده‌اند.


پولدارترین و موفق ترین بازیگران ایرانی چه کسانی هستند؟ 


 تل‌آویو؛ کانون بحران و نماد تروریسم در جهان 

تل‌آویو، اصلی‌ترین نماد تروریسم در جهان محسوب می‌شود. پایگاه «نشنال اینترست»، در گزارشی به بررسی تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی پرداخته و از آن با عنوان بدترین راز سربه‌مهر جهان یاد کرده است.براساس این گزارش، تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی که به زعم «تل‌آویو»، ابزاری برای تضمین بقای این رژیم است، بدترین راز سربه‌مهر در روابط بین‌الملل است.رژیم صهیونیستی از دهه ۱۹۷۰ به بهانه حفظ توازن قدرت با همسایگانش، به سمت تسلیحات هسته‌ای رفت.درواقع ریشه برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی در ترس از مزیت قاطع نظامی کشور‌های عربی بود؛ چراکه ارتش مصر در دهه ۷۰ میلادی توانسته بود، کانال سوئز را تصرف کند، ارتش سوریه به ارتفاعات جولات پیشروی کرده بوده و ….

این گزارش در ادامه با اشاره به احتمال دست زدن رژیم صهیونیستی به جنگ هسته‌ای نوشت، این احتمالات می‌تواند تمایل کشور‌های منطقه به داشتن زرادخانه هسته‌ای را افزایش داده و رقابتی سخت برای افزایش ظرفیت این زرادخانه را رقم بزنند.