برخی اعضای کابینه انگلیس نسبت به تحت الشعاع قرار گرفتن انتخابات آتی در این کشور از ماجرای رسوایی تازه نخست وزیر نگران هستند.

رسوایی جانسون برای کابینه انگلیس دردسرساز می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولخرجی‌های تازه نخست وزیر انگلیس و رسوایی ناشی از آن باعث شده برخی اعضای کابینه وی در خصوص متاثر شدن انتخابات ۶ مه از این رخداد نگران باشند.

نشریه تایمز به نقل از وزرای کابینه انگلیس که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت: رسوایی بوریس جانسون در بازسازی آپارتمان مجللش می‌تواند خللی به انتخابات ۶ مه و آینده سیاسی حزب محافظه کار وارد کند.

یکی از اعضای کابینه انگلیس اینگونه استدلال کرد که برای افرادی که بوریس را دوست ندارند، این موضوع قابل توجه خواهد بود. این مسئله پیش از انتخابات موجب نگرانی است.

پیشتر داگلاس راس، رهبر محافظه‌کاران در اسکاتلند گفت که نخست وزیر انگلیس در صورت اثبات تخلفش در این ماجرا باید از سمت خود کناره‌گیری کند. کمیسیون انتخاباتی انگلیس تحقیق بر سر نحوه تامین هزینه نوسازی آپارتمان محل سکونت جانسون را آغاز کرده است.

بوریس جانسون مدعی است که شخصا هزینه نوسازی آپارتمان خود در ساختمان کنار محل کار خود در «داونینگ استریت» در لندن را پرداخت کرده است. جانسون متهم شده است که هزینه نوسازی این آپارتمان را با قرض گرفتن از یکی از کمک‌کنندگان مالی به حزب محافظه‌کار تامین کرده است.

رسانه‌های انگلیس پیش از این گزارش داده بودند که هزینه نوسازی آپارتمان بوریس جانسون رقمی معادل ۲۳۰ هزار یورو بوده است. نخست وزیران انگلیس به طور سنتی در آپارتمانی در مقر نخست وزیری در ساختمان شماره ۱۰ «داونینگ استریت» سکونت داشته‌اند، اما در سال‌های اخیر آن‌ها آپارتمانی بزرگتر در ساختمان کناری را که مقر وزارت دارایی است برای سکونت انتخاب کرده‌اند.