در این مقاله ما به بررسی بهترین تولید کنندگان دینام آلترناتور که به نام ژنراتور برق هم شناخته می‌شود خواهیم پرداخت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مقایسه انواع ژنراتور

یکی از اصلی ترین بخش هر مولد تولید برق که به صورت عامیانه و کلی به آن ژنراتور گفته می‌شود، دینام آلترناتور (به انگلیسی: alternator ) می‌باشد.

دینام ژنراتور با کوپلینگ و پس از اتصال به موتور ژنراتور  Engine می‌تواند گردش ناشی از تبدیل سوخت شیمیایی که ممکن است در یک موتور دیزل ژنراتور با سوخت گازوئیل و یا موتور ژنراتور گازی با سوخت گاز طبیعی باشد را به برق تبدیل می‌کند، که در بسیاری از پروژه های صنعتی و کارخانجات، بیمارستان ها و مراکزی که قطع برق در آنها می‌تواند باعث خسارات و هزینه های زیادی شود و یا در جاهایی که دسترسی به شبکه برق نباشد و یا اجاره استفاده از برق شهر در آنها وجود نداشته باشد کاربرد دارد.

در نظر داشته باشید که یکی مولد برق حداقل از 12 بخش مختلف تشکیل شده که اصلی ترین و مهم‌ترین قیمت های آن موتور Engine و ژنراتور alternator می‌باشد.

در این مقاله ما به بررسی بهترین تولید کنندگان دینام آلترناتور که به نام ژنراتور برق هم شناخته می‌شود خواهیم پرداخت.

ژنراتور و موتور برق

 

ژنراتور لوری سومر فرانسه Leroy Somer

بهترین و با کیفیت ترین تولید کننده ژنراتور در جهان که البته در زبان فارسی ممکن است با نام های لروی سومر و لوری سامر هم تلفظ شوند.

این شرکت معتبر در سال 1919 و به همت آقای مارسلین لروی در یک کارگاه کوچک مکانیکی که در ابتدا در آن موتورهای الکترونیکی تعمیر می‌شدند پایه گذاری شد. و در مدت کوتاهی توانست تبدیل به بهترین و یکی از موفق ترین شرکت های تولید ژنراتور در جهان شود.

در ایران قطعات و مولد های لوری سومر نسبتا کم‌یاب بوده که شاید دلیل آن قیمت بالای محصولات این تولید کننده معتبر باشد.

ژنراتور استمفورد انگلستان Stamford

استمفورد انگلستان ار نظر کیفیت در مقام دوم بهترین ژنراتور دنیا قرار دارد. هر چند این اختلاف بسیار جزئی هست. این شرکت با تاسیس در سال 1904 یکی از اولین تولید کنندگان مولد برق به شمار می‌رود که حتی از لوری سومر فرانسه هم قدیمی تر است.

برادارن Cutting موسس آن در استمفورد انگلیس بوده اند که این شرکت امروزه توانسته است به بزرگ‌ترین تولید کننده  ژنراتور در دنیا تبدیل شود.

در حال حاضر این شرکت با Newage  و  AvK در زیر یک چتر فعالیت می‌کنند و کارخانجات متعددی در نقاط مختلف جهان از جمله رومانی هند چین و... دارد که البته تمام آنها با یک کیفیت تولید و ساخته می‌شوند.

محبوبیت های استمفورد باعث کپی برداری شرکت های چینی از روی این محصولات شده است که با برند های دیگر و حتی در مواردی به صورت طرح و کپی ارائه می‌شود.

بنابراین بهتر است در هنگام خرید محصولات ژنراتور استمفورد به این نکته کاملا دقت فرمائید. و از آنجا که متاسفانه هیچ گونه نمایندگی رسمی استمفورد در ایران وجود ندارد و با توجه به قیمت کم‌تر و عملکرد پایین مولد های برق غیر اصل، کپی و طرح استمفورد در بلندمدت ممکن است خرید آنها باعث ضرر و زیان شما شود.

ژنراتور مکالته ایتالیا  Mecc Alte

مکالته سومین جایگاه را در میان بهترین تولید کنندگان مولد برقی در دنیا را دارد.

این سازنده خوشنام ایتالیایی در کنار ساخت ژنراتور تولید بردکنترل و شارژرهای باتری و انواع AVR را هم در سبد خود دارد.

جالب است بدانید از نظر سابقه هم با تاسیس در سال 1974 در نزدیکی شهر ونیز در جایگاه سوم رده بندی ما قرار گرفته است.

کارخانجات و مراکز تولید مکالته در مناطق مختلف ایتالیا و در کشورهایی همانند هند چین و انگلستان فعالیت دارند.

همچنین قیمت های آن به نسبت ژنراتور استمفورد در شرایط بهتری قرار دارد. و نسبت به این برند با قیمت های پایین تری در بازار عرضه می‌شود.

شاید دلیل استقبال بسیار زیاد از این برند ایتالیایی در ایران هم کیفیت خوب در برابر قیمت مناسب مکالته باشد.

کوپله با معتبرترین تولیدکنندگان موتور در دنیا

تمامی محصولات شرکت های لوری سومر مکالته و استمفورد به دلیل کیفیت و کارآیی بالایی که دارند با بهترین تولید کنندگان موتور ژنراتور که به آنها Power Generation هم گفته می‌شود با برند هایی از جمله: ولوو پنتا ، پرکینز ، کاترپیلار ، کامینز در مراکز معتبری از جمله شرکت FG Wilson کوپلینگ ‌می‌شوند که معمولا در آنها از بهترین قطعات همانند برد کنترل دیپسی و... استفاده می‌شود.

آیا ژنراتور لوری سومر استمفورد و مکالته در ایران نمایندگی رسمی دارند؟

متاسفانه به دلیل شرایط تحریم و... با وجود فعالیت های این شرکت ها در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه هیچ کدام از این شرکت ها نمایندگی فروش سرویس و خدمات تعمیر در ایران ندارند.

هر چند ممکن است شرکت هایی مدعی نمایندگی استمفورد مکالته و لوری سومر باشند اما این فعالیت ها به صورت غیر رسمی می‌باشد و در واقع این گارانتی ها توسط خود شرکت ها ارائه می‌شود.

برای خرید و تعمیر ژنراتورهای استمفورد مکالته و لوری سومر به کجا مراجعه کنیم؟

تعمیر ژنراتور

دیزل پارسیا یکی از شرکت هایی است که خدمات فروش سرویس و تعمیر این برندها را به صورت غیر رسمی در ایران انجام می‌دهد. از جمله امکانات این شرکت انجام سیم پیچی، عیب یابی و تهیه قطعات یدکی ژنراتور از فروشگاه دیزل یدک می‌باشد.

همچنین انجام کوپلینگ (که به اتصال موتور دیزل و ژنراتور به یکدیگر کوپله هم گفته می‌شود) در این مرکز خدماتی با تجهیزات و زیر ساخت های مجهز در زمینه دیزل ژنراتور و ژنراتور گازی با بهترین کیفیت انجام می‌شود.

اجاره ژنراتور در تهران و سراسر ایران

در صورتی که برای موارد کوتاه مدت و موقت نیاز به تامین برق در پروژه های خود دارید می‌توانید بهترین ژنراتور از برند های استمفورد لوری سومر و مکالته را که با بهترین دیزل ژنراتور های جهان همانند پرکینز کاترپیلار کامینز لوول و . . را با تاریخ ساخت بالای 2010 که به برد کنترل های دیپسی مجهز شده اند را با بهترین قیمت اجاره  از دیزل پارسیا تهیه کنید. 

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به این سایت مراجعه کنید.

سعی می‌کنیم در آینده همانند این مقاله به بررسی بهترین سازندگان موتور های مورد استفاده در مولد های برق و ژنراتور بپردازیم و از نظر کیفیت آنها را رده بندی کنیم .

با تشکر از وقتی که برای مطالعه مقایسه و معرفی بهترین تولیدکنندگان ژنراتور در جهان گذاشتید.