نماینده ادوار مجلس با اشاره به نگاه فراجناحی لاریجانی در انتخابات گفت: «توسعه اقتصادی» محور برنامه های لاریجانی در دولت سیزدهم است.

توضیحات نماینده سابق درباره اظهارات جنجالی لاریجانی در ستاد انتخابات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

غلامرضا کاتب در گفتگو با مهر، با بیان اینکه توسعه اقتصادی محور برنامه لاریجانی در دولت سیزدهم است گفت: مسائل اقتصادی کشور مردم را از بُعد معیشت دچار مشکلات اساسی کرده است. از مهمترین محورهای حکمرانی خوب در انتخابات ۱۴۰۰ نگاه به توسعه اقتصادی کشور است. بقیه امور حاکمیتی باید به کمک توسعه اقتصادی در کشور بیایند.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: کشورهایی که با نگاه توسعه اقتصادی حکمرانی کرده اند، تحت تأثیر مسائل حاشیه ای قرار نگرفته اند. امروز بزرگترین چالش این است که در کشور حاشیه بر اصل غلبه می کند. به همین دلیل هر چه شعار می دهیم و کار می کنیم در عمل معیشت و اقتصاد مردم دچار مشکلات اساسی است.

وی با تأکید بر لزوم کمک سیاست خارجی به توسعه اقتصادی گفت: اگر نتوانیم دیپلماسی عمومی و فضای بین المللی را آرام کنیم نمی توانیم شعار توسعه اقتصادی بدهیم. این به معنای نگاه به بیگانه نیست، بلکه باید از ظرفیت های دنیا برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم. کشورها به صورت مستقل نمی توانند راه پیشرفت و توسعه را طی کنند زیرا رقابت های تنگاتنگی در زمینه اقتصادی در دنیا وجود دارد و کشورهایی می توانند موفق باشند که اهل تعامل بوده و وفاق عمومی در جهان ایجاد کنند.

کاتب ادامه داد: لذا افرادی می توانند به توسعه اقتصادی کشور کمک کنند که روحیه تعامل داشته باشند و زبان دیپلماسی جهانی را بفهمند. متأسفانه بعضی اوقات از ابزار قدرت و زور استفاده می کنیم که در این صورت نمی توانیم با دنیا در قالب دیپلماسی صحبت کنیم. احترام متقابل در سایه تعامل با دنیا و منطق شکل می گیرد.

نماینده ادوار مجلس گفت: در جریان ثبت نام لاریجانی در ستاد انتخابات کشور هجمه سنگینی از سوی گروه های سیاسی وارد شد، زیرا هنوز گروه های سیاسی مفهوم رقابت را نفهمیده اند و حاضر به رقابت سالم نیستند. به دنبال این هستند که با تفکر حذف، مملکت را اداره کنند.

کاتب با اشاره به تلاش نمایندگان ادوار مجلس برای راضی کردن لاریجانی جهت نامزدی در انتخابات گفت: تا سه شنبه هفته گذشته که جلسه حضوری و مفصل با لاریجانی داشتم، وی نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را نمی پذیرفت.

وی ادامه داد: لاریجانی شناخت و اشرافیت خوبی به شرایط اقتصادی کشور دارد، امروز حدود نیمی از بودجه کشور، کسری دارد، لذا فردی که سابقه حضور در میدان مجلس را داشته است می تواند برای حل مشکلات کسری بودجه اقدام نماید.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه عقلانیت و ایجاد وفاق ملی یکی از راهکارهای مهم برای توسعه اقتصادی است، گفت: عده ای معتقدند با حذف دیگران و تنگ کردن حلقه مدیریتی می‌توان کشور را اداره کرد. در حالی که تنها در سایه استفاده از تمام ظرفیت های ملی می توانیم وفاق ملی ایجاد کنیم. در درون حاکمیت گروهی حضور دارند که برای دستیابی به اهدافشان به دنبال حذف دیگران هستند.

وی با بیان اینکه عده ای به جای معرفی خود به دنبال حذف بقیه برای دستیابی به جایگاه سیاسی هستند، گفت: لاریجانی در ستاد انتخابات کشور اعلام کرد، کشور پادگان و قوه قضائیه نیست که با دستور اداره شود، منظورش این بود که حوزه اقتصاد دستورپذیر نیست، اداره اقتصاد کشور نیازمند منطق و عقلانیت است.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: نگاه لاریجانی، نگاهی فراجناحی است، به دنبال این هستیم که از همه ظرفیت های درون کشور استفاده کنیم تا آرمان و اندیشه های امام (ره) را پیاده کنیم.