خبرگزاری رویترز از خشم مردم آمریکا نسبت به رویکرد بایدن در قبال کشتار غزه خبر داد و نوشت: جو بایدن هنگام حضور در یکی از شهرهای ایالت میشیگان با خشم جمعیتی که چند مایل دورتر دست به تظاهرات زده بودند روبرو شد.

خشم مردم آمریکا از رویکرد بایدن در قبال کشتار غزه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از این خبرگزاری انگلیسی، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در سفر روز گذشته به میشیگان به عنوان یکی از ایالت های مهمی که نقش بسیاری در پیروزی وی به عنوان رئیس جمهوری داشت، با خشم مردم این ایالت بر سر واکنش دولت وی به خشونت ها در خاورمیانه روبرو شد، معترضان در جریان این تظاهرات ، رئیس جمهوری آمریکا را  هو کردند.

رویترز افزود: بایدن هنگام بازدید از تاسیسات شرکت موتور فورد در "دیربورن" ایالت میشیگان، برای پیشرفت وسایل نقلیه الکتریکی، به دلیل واکنش دولتش در برابر حملات موشکی اسرائیل به نظامیان فلسطینی با خشم بسیاری روبرو شد.

در این اعتراضات در دیربورن به عنوان قلب جامعه عرب آمریکایی میشیگان، بیش از یک هزار نفر در چند مایلی رویدادی که بایدن برای شرکت در آن حاضر شده بود جمع شدند و با ذکر نام رئیس جمهوری دموکرات، او را هو کردند.

حملات هوایی اسرائیل از زمان تشدید درگیری ها در ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) به شدت مردم غزه را تحت تاثیر قرار داده و آنها هر لحظه و هر ساعت از شبانه روز باید در جستجوی سرپناه یا مکانی امن برای در امان ماندن از حملات موشکی باشند.

بایدن در واکنش به این حملات تاکنون به ویژه بر روی آتش بس تاکید داشته و دستیاران وی از تلاش خود برای پایان دادن به درگیری ها بر دیپلماسی پشت صحنه تاکید دارند.

این برای برخی دموکرات ها که خواهان محکومیت این حملات از سوی کاخ سفید و بازنگری در ارسال کمک های نظامی واشنگتن به این نزدیکترین متحد آمریکا در منطقه هستند، کافی نیست.

تاکنون نمایندگان دموکرات و ترقی خواهی همچون رشیده طلیب، ایلهان عمر، کوری بوش، الکساندر اوکاسیو کورتز و برنی سندرز از دولت بایدن خواسته اند این حملات را محکوم کند.  

برخی معترضان در میشیگان ضمن ابراز پشیمانی از رای به بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، گفته اند که نباید از وی حمایت می کردند.

نظرسنجی رویترز و ایپسوس نشان داد که بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ در برابر دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه که مدافع سرسخت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در همه جبهه ها بوده، توانست ۸ درصد آرای رای دهندگان مسلمان را به دست آورد.

گزارش ها نشان می دهد میزان مشارکت رای دهندگان مسلمان در میشیگان در سال ۲۰۲۰ از ۶۵ درصد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ با ۶ درصد افزایش به ۷۱ درصد رسید. نکته قابل توجه این است که آرای در چرخش ایالت هایی همچون میشیگان تاثیر بسزایی در پیروزی بایدن داشت، ضمن آنکه کارزار انتخاباتی وی هم برای جلب آرا در این ایالات ها متمرکز شده بود.

در روزهای اخیر، دولت آمریکا تلاش کرده تا خشم مردم جوامع عربی-آمریکایی و مسلمان را در قبال کنترل بحران کاهش دهد.

روز دوشنبه، سدریک ریچموند یک دستیار ارشد بایدن با رهبران عرب-آمریکایی، فلسطینی-آمریکایی و مسلمان دیدار کرد.

بایدن در سفر خود به میشیگان، با رشیده طلیب نماینده دموکرات این ایالت هم دیدار کرد. طلیب در این دیدار به بایدن گفت: "حقوق بشر فلسطین یک ابزار چانه زنی نیست و باید از آن محافظت شود، نه بر سر آن مذاکره شود