باشگاه خبرنگاران/ به نقل از پایگاه خبرنی، بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، سرنوشت کاری کرد که مرد چینی متوجه شود پس از نامزدی با دختری که گمان می‌کرد می‌تواند همسرش باشد، قربانی کلاهبرداری از او شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وب سایت Adity Central اظهار داشت که یک مرد ۳۵ ساله چینی با دیدن یک کلیپ ویدیویی در شبکه اجتماعی که عروسی دختری را که تنها چند ماه پیش با او نامزد شده بود، بسیار شوکه شد.

داستان از آنجا شروع شد که یین ژانگ (نام مستعار) به دنبال همسری برای خلاص شدن از مجردی و فشار خانواده و اقوامش برای ازدواج بود. همچنین از ترس اینکه از قطار ازدواج جا نماند برای یافتن همسر به تکاپو افتاد. در واقع ژانگ که در شهری در مغولستان داخلی زندگی می‌کند، برای یافتن همسر خود با یک مرکز ازدواج تماس گرفت. این مرکز او را به دختری به نام نانا معرفی کرد که در شهر دیگری و دور از شهر ژانگ زندگی می‌کرد.

پس از چندین تماس ویدئویی، ژانگ و نانا توافق کردند که ازدواج کنند و برای اثبات حسن نیت خود، مرد برای او ۱۰۰۰ یوان (حدود ۱۵۷ دلار آمریکا) فرستاد تا به محل زندگی او بیاید تا حضوری با یکدیگر آشنا شوند.

تنها سه روز بعد از نامزدی، نانا به شوهر خود گفت که برای رفتن در کنار خانواده خود باید به خانه‌اش بازگردد سپس برای مراقبت از مادرش مدتی دیگر در کنار خانواده‌اش ماند. مرد به رفتار همسرش شک نمی‌کرد و سفر مکرر او را با دلتنگی و آرزوی دیدار با خانواده‌اش توجیه می‌کند.

اما بعد از مدتی، ژانگ توضیح داد که وقتی همسرش در خانه پدر و مادرش است دیگر از پاسخ دادن به تماس‌هایش خودداری می‌کند و اینجا دیگر به او مشکوک شد.

چندی بعد در حالی که ژانگ در حال مرور برنامه ویدئویی مورد علاقه خود بود، یک کلیپ از یک مراسم عروسی را مشاهده کرد که نامزد خود را با لباس عروس در حال ازدواج با یک مرد دیگر دید. او بلافاصله به شهری که نامزدش در آن ساکن بود، سفر کرد. این مرد چینی وقتی متوجه کلاهبرداری این دختر شد بلافاصله به اداره پلیس رفت و از او شکایت کرد.

تحقیقات بعدی ثابت کرد که نانا عضوی از یک شبکه بزرگ کلاهبرداری است که از مردانی که از طریق اینترنت و مراکز ازدواج به دنبال همسران هستند، سوء استفاده می‌کند. این شبکه برای دستیابی به اهداف خود تلاش کرد تا قربانیان خود را متقاعد کند که با برگزاری مراسم نامزدی و پرداخت مهریه، امضای قرارداد‌های رسمی ازدواج را به تاخیر بیاندازند. پلیس بیش از پنج نفر را از آن شبکه دستگیر کرد و مشخص شد که آن‌ها در ۱۹ مورد کلاهبرداری شرکت داشتند که از شوهران فریب خورده حدود دو میلیون یوان (۳۱۴۰۰۰ دلار) اخاذی کرده بودند.