چای سبز در مقابله با کرونا موثر است.

چای ضد کرونا چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پژوهشگران داروساز هندی موفق شدند ترکیبی با نام گالوکاتچین را در  چای سبز  شناسایی کنند که در برابر ویروس های کرونا بسیار فعال بوده و می تواند در ساخت دارویی برای مقابله با کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گیرد.

از ابتدای همه گیری کرونا تا کنون محققان از سراسر جهان به شدت در تلاشند تا درمانی موثر برای این ویروس کشنده پیدا کنند. آنها بسیاری از داروهای موجود را بررسی کرده و درصدد استفاده مجدد برخی از این داروها برای درمان بیماری همه گیر فعلی برآمدند. به غیر از تولید واکسن های  کووید 19  که مصونیت نسبی در برابر این بیماری ایجاد می کند، هنوز یک درمان قطعی در برابر این ویروس به دست نیامده است.

بسیاری از محققان همچنین به دنبال ترکیباتی در غذاها و نوشیدنی های طبیعی هستند تا ببینند آیا می توانند از این طریق دارویی مناسب برای بیماری ویروسی کووید ۱۹ تهیه کنند یا خیر. بر این اساس، تیمی از محققان دانشکده داروسازی JSS در شهر اوتی هند و دانشکده پزشکی دانشگاه سوانسی در حال بررسی چگونگی کمک چای سبز به ساخت دارویی هستند که توانایی مقابله با کووید ۱۹ را داشته باشد.

طبق پژوهش های جدید، یک ترکیب موجود در چای سبز می تواند سرنخ تولید دارویی موثر برای مبارزه با  ویروس   کرونا  و بیماری کووید ۱۹ باشد.

محققان معتقدند طبیعت قدیمی ترین داروخانه جهان است و دنیای طبیعی دارای اسرار فراوانی بوده که می تواند منجر به تولید داروهای جدید قوی شود.

ترکیبات موثر چای سبز برای نبرد با کرونا

یافته های اولیه این محققان نشان می دهد که یکی از ترکیبات موجود در چای سبز ممکن است به مبارزه با ویروس کرونا کمک کند که منجر به کشته شدن افراد بسیاری از سراسر جهان شده است. با استفاده از این منطق، محققان شروع به تجزیه و تحلیل کردند که آیا هر یک از این ترکیبات می تواند در مبارزه با بیماری همه گیر کووید ۱۹ کمک کند.

با این هدف، محققان تحقیقات کتابخانه ای از ترکیبات طبیعی که از قبل شناخته شده بود و احتمال داده می شد که در برابر ویروس های مختلف کرونا فعال هستند، را غربالگری و طبقه بندی کردند. آنها در این کار از یک برنامه رایانه ای مجهز به هوش مصنوعی استفاده کردند. با این حال، این مطالعه هنوز در روزهای ابتدایی خود است و با هر نوع کاربرد بالینی فاصله زیادی دارد.

این تیم تحقیقاتی دریافتند که ترکیب چای سبز می تواند به دارویی مقرون به صرفه و در دسترس برای درمان ویروس کرونا منجر شود. محققان ترکیب گالوکاتچین (gallocatechin) از ترکیبات چای سبز را نقطه گذاری کردند که به گفته آنها این ماده در برابر ویروس های کرونا بسیار فعال است.

در ضمن این محققان تاکید کردند که پروژه تحقیقاتی آنها نیاز به مطالعات بیشتر دارد و اینکه پژوهش ها و آزمایش های لازم از نظر بالینی مورد نیاز است تا مشخص شود که این دارو تا چه حد می تواند در مقابله با کووید ۱۹ موثر و ایمن باشد.

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله پیشرفت های انجمن سلطنتی شیمی (RSC Advances) منتشر شده و قابل دسترس است.