دیده‌بان ایران/ سید حسین نقوی حسینی گفت: آقای رئیسی می‌خواهد رئیس‌جمهور همه تفکرها و گرایش‌های سیاسی درون نظام باشد.

نقوی حسینی: رئیسی مستقل است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید ابراهیم رئیسی می‌گوید که به صورت مستقل وارد انتخابات شدم و حالا در قامت رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهم نماینده همه مردم باشد. گویا او بنا دارد دولتی فراجناحی تشکیل دهد تا بتواند از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند. اما آیا چنین موضوعی محقق‌شدنی است؟
سید حسین نقوی حسینی درباره شرایط پیش روی دولت سیزدهم به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقای رئیسی در ابتدا هم به عنوان یک نامزد مستقل در انتخابات نامزد شد و دیروز هم اعلام کرد که بر همین موضع ایستاده و به آن پایبند است. آقای رئیسی می‌خواهد رئیس‌جمهور همه اقوام، تفکرها، گرایش‌های سیاسی و در مجموع همه مردم باشد و بر اساس شایسته‌سالاری دولت را چیدمان کند. فردی که انقلابی، پاکدست، فسادستیز، و خوش‌فکر باشد مورد قبول همه است و هیچ ایرادی ندارد او در دولت به مسئولیتی برسد. در این شرایط دیگر فرق نمی‌کند نگاه سیاسی او چگونه است و می‌تواند پایداری، موتلفه، اصولگرا، اصلاح‌طلب، اعتدالی و هر عنوان دیگری داشته باشد. آقای رئیسی باید تعاملی خوب و سازنده با همه نیروهای سالمِ درون نظام برقرار کند که البته تردید ندارم چنین می‌کند».

او ادامه داد: «رویکرد آقای رئیسی مبتنی بر وحدت است. یادمان نرفته است که آقای روحانی بعد از انتخابات 96 گفت که من به آن 24میلیون نفری که به من رأی داده‌اند متعهدم اما امروز می‌بینیم که آقای رئیسی می‌گوید من به همه حتی آنها که رأی نداده‌اند یا به فرد دیگری رأی داده‌اند هم متعهدم. شرایط هم ایجاب می‌کند که همه نیروها دست به دست هم بدهند تا کشور از مشکلات کنونی بیرون آید».

این نماینده پیشین مجلس درباره اولویت‌های دولت رئیسی اظهار کرد: «واقعا شرایط بر دولت آقای رئیسی سخت است زیرا مشکلات بسیاری وجود دارد که باید حل شود. در این بین اولویت آقای رئیسی باید سه محور باشد؛ نخست گام‌هایی برای حل بحران معیشت بردارد. می‌دانیم که اوضاع اقتصادی یک شبه درست نمی‌شود اما او باید طوری عمل کند که مردم احساس کنند عزمی برای حل مشکلات موجود وجود دارد. دومین محور موضع دولت آقای رئیسی درباره سیاست خارجی است تا بدانیم که دولت جدید چه رویکردی در زمینه دیپلماسی خواهد داشت».